Wystarczy położyć się przy ścianie, wygodne na macie czy poduszkach i oprzeć całe nogi o ścianę. Efekty zdrowotne dla organizmu są nie do przecenienia:

 

1. Poprawa trawienia

 

Ta pozycja zmusza jelita do pracy, co przyspiesza trawienie i pomaga walczyć z zaparciami.

 

2. Poprawa krążenia

 

Każda pozycja z nogami w górze jest dla krążenia dobra. Tu dodatkowo zmuszamy do pracy nasz układ limfatyczny. Pozycja pomaga w nadciśnieniu i obrzękach.

 

3. Łagodzenie bólu

 

Szczególnie u kobiet podczas menstruacji, redukuje bóle głowy. Wskazana dla osób cierpiących na zapalenie stawów.

 

4. Zmniejszanie stresu i niepokoju

 

Relaks na plecach z nogami w górze pomaga uspokoić umysł. Jeśli dodatkowo będziesz głęboko oddychać, pozbędziesz się stresu.

 

5. Rozciąganie

 

Bez żadnego wysiłku sprawiasz, że twoje ciało się rozciąga. Mięśnie łydek, plecy, biodra, szyja. Po jakimś czasie zauważysz, jak ciało staje się elastyczne.

 

Uwaga:

 

Jeśli masz problem z utrzymaniem nóg pionowo, możesz je na początku lekko zginać. Pamiętaj, aby kręgosłup był prostopadły do nóg. Jeśli chcesz głębiej się rozciągnąć, stopy ułóż w literę V. zacznij od 5 minut, powoli zwiększaj czas, aż dojdziesz do 15 minut.

 

Pamiętaj, że jeśli cierpisz na jakiekolwiek przewlekłe schorzenia lub jesteś po poważnych kontuzjach szyi, bioder czy pleców, skonsultuj się z lekarzem, czy jest to pozycja dla ciebie! Nie powinny na przykład jej wykonywać osoby cierpiące na jaskrę, po udarach czy z problemami z sercem.

https://www.todo-mail.com/content.aspx?emailid=14744

 

Tagi:

joga,  stres, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót