Wielu sportowców dodaje go do koktajli i smoothies. Zbierz kilkanaście lub kilkadziesiąt skorupek. Gotuj je przez 25 minut. Wystudź. Po około godzinie zmiksuj w blenderze, mikserze lub młynku do kawy na bardzo drobny proszek. Dodawaj około 1/4 łyżeczki do koktajli według indywidualnych potrzeb zdrowotnych. Pamiętaj jednak, że 1 łyżeczka skorupek zawiera około 800 mg wapnia.

 

Ale taki koktajl jest też bardzo dobry dla kobiet w okresie menopauzy, kiedy z powodu utraty wapnia może dojść do osteoporozy.

 

Niedobór wapnia jest dla zdrowia istotny:

 

- osłabia kości i zęby

- może zaburzyć funkcjonowanie pracy mięśni i krzepnięcie krwi

- brak wapnia osłabia system przekazywania informacji międzykomórkowych

- zaburz procesy trawienne

 

Im jesteśmy starsi, tym więcej wapnia potrzebujemy, od 19 do 65 roku życia jest to około 1000 mg dziennie, ale już po 65 roku życia – 1200 mg.

Dlatego warto zrobić swój domowy suplement diety ze skorupek i dodawać go do ulubionych koktajli.

 

 

 

 

Tagi:

jajka,  jajko,  wapń,  suplement diety,  suplementy diety, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót