1. Pij dużo wody!

 

Ogrzewanie domów sprawia, że mamy wyschnięte śluzówki i skórę. Podrażnienia naskórka mogą powodować ranki, które ułatwiają zakażenie. Przy braku wody w organizmie utrudniasz samooczyszczenie organizmu, zaburzając ruch rzęs czy transport śluzu.

 

2. Jedz probiotyki!

 

Ubytki flory bakteryjnej to łatwiejsze wnikanie patogenów do organizmu. Aby tego uniknąć jedz kiszonki, jogurty, kefiry oraz warzywa.

 

3. Uzupełniaj niedobory witaminy D!

 

W naszym klimacie ma je prawie każdy, a badania udowodniły, że jej niedobory mogą być przyczyną chorób i osłabiają odporność. Kup w aptece i łykaj, nawet ok 2000 j.m. dziennie.

 

4. Jedz kwasy Omega-3!

 

Są niezastąpione. Znajdziesz je w olejach tłoczonych na zimno, lnianym i rzepakowym oraz w tłustych rybach, orzechach i migdałach.

 

5. Zrezygnuj z nadmiaru leków!

 

Jeśli nie musisz, nie faszeruj się lekami. Szczególnie groźne są te na żołądek, które zmniejszają ilość wydzielania kwasu solnego. To może osłabić obronę organizmu przed patogenami, które spożywamy wraz z jedzeniem.

 

6. Ruszaj się!

 

Nie bójcie się wysiłku. Sport amatorski poprawia odporność. Osłabia ją wyczynowe uprawianie sportu. Ale aerobic, spacer, biegi itp. tylko podnoszą odporność! Spacery na łonie przyrody są najlepszym lekarstwem na stres!

 

7. Sen!

 

Śpij minimum 7 godzin dziennie. Sen jest niezastąpionym lekarstwem na wszelkie dolegliwości!

 

8. Unikaj stresu!

 

Pamiętaj, badania pokazują, że to główny sprawca wszelkich chorób. W internecie znajdziesz mnóstwo porad, jak radzić sobie ze stresem. Możesz medytować, ćwiczyć jogę, słuchać muzyki relaksacyjnej. Znajdź odpowiedni sposób dla siebie.

 

Tagi:

koronawirus,  odporność,  stres,  zdrowie, 



Polecane artykuły:

Podobne artykuły:

Powrót