Woda o wysokiej zawartości minerałów z pewnością będzie bezpieczna dla osób intensywnie uprawiających sport, ze względu na to, że wydalają one duże ilości składników mineralnych wraz z potem.  Pozostałym osobom poleca się picie wody średnio i niskozmineralizowanej lub wody źródlanej.

 

Dla kogo woda wysokozmineralizowana

Powszechnie uważa się, że woda wysokozmineralizowana jest zdrowa i powinna być spożywana zwłaszcza przez osoby, które są narażone na duży stres lub piją dużo kawy czy herbaty. Wysoka zawartość minerałów pomaga zaspokoić ich zwiększone zapotrzebowanie na magnez, pomagając tym samym  ukoić nerwy. Trzeba jednak pamiętać, że woda ta nie może zastąpić prawidłowo zbilansowanej diety, która powinna być bogata w ten ważny pierwiastek. Trzeba pamiętać, że wysoka zawartość minerałów w wodzie może zaszkodzić osobom cierpiącym na schorzenia układu moczowego, przyczyniając się np. do rozwoju kamicy nerkowej. Uważać też powinny osoby z nadciśnieniem, chorobami układu krążenia, czy wysokim cholesterolem. Powinny one sięgać przede wszystkim po wody niskosodowe. Lekarze są też zgodni, że wody wysokozmineralizowanej nie mogą pić kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz dzieci. Natomiast ze względu na nasycenie Co2 nie jest wskazana dla osób z wrzodami żołądka i z zespołem jelita drażliwego.

 

Najzdrowsza woda na co dzień

Jeśli nie jesteś zawodowym sportowcem, czy lekarz nie zalecił ci picia wysokozmineralizowanych wód leczniczych, sięgaj po wody średnio i niskozmineralizowane lub po wodę źródlaną. Ich skład niweluje niebezpieczeństwo dostarczenia większych ilości składników mineralnych niż dzienne zapotrzebowanie organizmu. Kobietom w ciąży i dzieciom zaleca się picie wody źródlanej, która nie obciąża nerek wysoką zawartością minerałów. Poleca się kupowanie wody w dużych pojemnikach, bo takie rozwiązanie jest ekonomiczne i ekologiczne. Warto zwrócić uwagę na wodę firmy Dar Natury wydobywanej ze źródła w Rzeniszowie znanego z wysokiej jakości wód źródlanych. Dzięki dystrybutorowi wody, cała rodzina ma wygodny dostęp do dobrej wody. Firma zapewnia też dostawy do domu czy firmy. Woda źródlana ze względu na niską zawartość minerałów ma neutralny smak, więc nie tylko doskonale gasi pragnienie, ale nadaje się też do gotowania czy przyrządzania kawy i herbaty.

 

Dbaj o regularne nawadnianie organizmu

Zapotrzebowanie na wodę zależy od wieku, płci, masy ciała i stanu zdrowia. Aby zapewnić prawidłowy przebieg procesów zachodzących w organizmie należy dostarczyć mu odpowiedniej jej ilości. Nawet niewielkie odwodnienie może powodować wystąpienie takich objawów jak bóle głowy, senność, drażliwość i spadek koncentracji. Pamiętaj więc, że odpowiednia ilość wody to gwarancja dobrego samopoczucia i energii do wykonywania codziennych obowiązków. Pij wodę na zdrowie!

Tagi:

woda,  dieta,  sport,  nawadnianie, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót