Uważa się, że suszenie śliwek rozpoczęło się kilka tysięcy lat temu w rejonie Morza Kaspijskiego i stamtąd rozprzestrzeniło się na całą Europę.

 

Suszone śliwki zawierają wiele wartościowych składników odżywczych, które zapewniają dobre zdrowie i samopoczucie.

Mogą być wykorzystywane na przykład do wypieków, produktów mlecznych, koktajli owocowych, sałatek czy wyrobów mięsnych. Pasta oraz purée z takiej śliwki może być z kolei używane zamiast oleju czy tłuszczu.

Suszone śliwki znane są jako świetne remedium na zaparcia z uwagi na zawartość nietrawionego błonnika. Ich spożywanie zapobiega powstawaniu raka okrężnicy i hemoroidów.

 

Błonnik zawarty w śliwkach jest dobrym pożywieniem dla pożytecznych bakterii zamieszkujących nasze jelito grube. Z procesu fermentacji śliwek wytwarza się kwas masłowy, których chroni jelito.

 

Śliwki pomagają normalizować poziom cukru we krwi, dają również poczucie sytości, które sprawia, że są dobrym środkiem dietetycznym. Śliwki są bogate w witaminę K, są źródłem miedzi, która korzystnie oddziałuje na układ nerwowy i przyczynia się do prawidłowej pigmentacji skóry oraz włosów. Bakalie te mają również wysoką zawartość potasu, który wspomaga pracę mięśni i pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi.

Tagi:

jedzenie,  dieta,  zdrowie,  śliwki,  suszone śliwki, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót