Prekursorką krioterapii była niewątpliwie słynna generałowa Aleksandra Zajączkowska, która mając 70 lat cieszyła się nieskazitelną cerą bez zmarszczek i to w czasach, gdy nikomu nie śniło się o medycynie estetycznej. Generałowa przestrzegała jednak „lodowatego reżimu”, w zimie sypiała przy otwartych oknach, w lecie stawiała w sypialni wiadra z lodem. Robiła sobie kąpiele w wodzie z dodatkiem lodu i nie jadała gorących posiłków.

 

Jak się okazało, terapia którą stosowała, była nie tylko skuteczna, ale dziś ma potwierdzenie w badaniach naukowych. Spanie w zimnym pokoju ma wiele korzyści dla zdrowia!

 

Regulacja temperatury odgrywa niezwykle ważną rolę w naszym śnie, ponieważ temperatura ciała w naturalny sposób spada, kiedy kładziemy się spać. Jest to niezbędny proces biologiczny, który jest częścią cyklu dobowego, niska temperatura w sypialni może ułatwić ten proces i przyspieszyć zasypianie.

 

Najkorzystniej jest spać w temperaturze pomiędzy 15 a 19 stopni C. Wówczas produkcja melatoniny osiąga swój szczytowy poziom, a jak wiadomo melatonina jest silnym przeciwutleniaczem, więc opóźnia proces starzenia i buduje naturalną odporność. Ma wpływ na dobry sen i poprawia metabolizm. Dzięki temu spanie w chłodzie leczy bezsenność, a ta jak wiadomo, jest przyczyną wile chorób.

 

Podczas spania w chłodzie spalamy naturalnie większą ilość kalorii, bo organizm potrzebuje więcej wysiłku, aby nas ogrzać. Spanie w chłodzie sprzyja więc odchudzaniu.

 

Spanie w zimnym pomieszczeniu jest też bezcenne dla osób cierpiących na stany zapalne, działa jak zimny kompres i zmniejsza dolegliwości bólowe.

Tagi:

sen,  odchudzanie,  zimno, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót