Podobne artykuły:

 Ocet jabłkowy to jeden z tych wielofunkcyjnych produktów, który ma niezliczone zastosowania, od sprzątania po gotowanie, pranie czy  pielęgnację. Nic więc dziwnego, że dziwnego, że pod lupę wzięli go również naukowcy. 

Pierwsze godne uwagi badanie oceniające skuteczność octu jabłkowego w utracie wagi zostało przeprowadzone w Japonii. Na podstawie wcześniejszych badań na modelach zwierzęcych naukowcy postawili hipotezę, że główny kwas w occie jabłkowym - kwas octowy (AcOH), jest w stanie powstrzymać odkładanie się tkanki tłuszczowej po 4 tygodniach ciągłego stosowania.

Zbadano wpływ spożycia octu na redukcję tkanki tłuszczowej u otyłych Japończyków w badaniu z podwójnie ślepą próbą. Badanych przydzielono losowo do trzech grup o podobnej masie ciała, wskaźniku masy ciała (BMI) i obwodzie talii. Podczas 12-tygodniowego okresu leczenia pacjenci w każdej grupie spożywali dziennie 500 ml napoju zawierającego 15 ml octu (750 mg AcOH), 30 ml octu (1500 mg AcOH) lub 0 ml octu (0 mg AcOH, placebo). Masa ciała, BMI, obszar trzewnej tkanki tłuszczowej, obwód talii i poziomy trójglicerydów w surowicy były znacznie niższe w obu grupach przyjmujących ocet niż w grupie placebo. Podsumowując, codzienne spożycie octu może być przydatne w zapobieganiu zespołowi metabolicznemu poprzez zmniejszenie otyłości.



Oprócz utraty wagi ocet jabłkowy może wspomagać trawienie i pomagać kontrolować cukrzycę.  Wstępne badania sugerują, że przyjmowanie octu jabłkowego może pomóc poprawić poziom cukru we krwi, gdy jest przyjmowany bezpośrednio po posiłku, który zawiera dużo węglowodanów 

 

Nie należy jednak z octem przesadzać i nie każdy może go stosować. Nierozcieńczony ocet jabłkowy może być niebezpieczny, ponieważ może niszczyć szkliwo zębów, podrażniać gardło i usta oraz powodować podrażnienia i owrzodzenia jamy ustnej i gardła. Dlatego zdecydowana większość badań zaleca uczestnikom rozcieńczanie octu jabłkowego wodą lub innym płynem. 

 

Jeśli chcesz zacząć codziennie pić ocet jabłkowy, pamiętaj o rozcieńczeniu go: użyj 2 do 3 łyżek octu jabłkowego i dodaj go do 350 ml wody dziennie po posiłku. Warto jednak skonsultować się ze swoim lekarzem, może on uszkodzić nerki u osób podatnych na choroby nerek.



źródło https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19661687/

 

Tagi:

ocwt jabłkowy,  odchudzanie, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót