O zjawisku tech neck, lub text neck, bo te dwie nazwy – szyja techniczna lub tekstowa zrobiło się głośno z powodu nadużywania nowoczesnych technologii. Spędzanie kilku godzin dziennie nad ekranem telefonu, nie rozstawanie się z nim w restauracji, na ulicy, w autobusie, ma swoje konsekwencje.

Szyja tekstowa czy techniczna nie jest oficjalną diagnozą medyczną, ale raczej terminem powszechnie stosowanym w przypadku powtarzającego się urazu którego główną przyczyną jest nadmierne pisanie SMS-ów lub używanie urządzeń mobilnych.

 

 

Objawy text neck:

Ból szyi, górnej części pleców i / lub barku. Ból ten może znajdować się w jednym konkretnym miejscu i być odczuwany intensywnie lub jako przeszywający ból, lub może być ogólnym bólem obejmującym szerszy obszar. Z czasem dochodzi do wysunięcia głowy i zaokrąglenia ramion, ponieważ mięśnie szyi, klatki piersiowej i górnej części pleców mogą zostać unieruchomione. Szyja, górna część pleców i ramiona mogą odczuwać ucisk i ograniczoną ruchliwość.

Ból głowy. Mięśnie u podstawy szyi mogą ulec skurczowi i stać się bolesne, lub ból może być również skierowany od szyi do głowy. Nadmierna ilość czasu patrzenia na ekran, niezależnie od postawy, może również zwiększać ryzyko zmęczenia oczu i bólu głowy.

Zwiększony ból podczas zgięcia szyi. Objawy szyi tekstowej zwykle się nasilają, gdy szyja jest zgięta do przodu do pozycji, która pierwotnie spowodowała problem, na przykład podczas patrzenia w dół i pisania SMS-ów.

Miejsce i sposób odczuwania bólu może się różnić w zależności od przypadku. Na przykład ktoś, kto przede wszystkim patrzy na ekran telefonu, używając obu rąk, może być bardziej podatny na równomierny rozkład bólu po obu stronach szyi i / lub górnej części pleców, podczas gdy ktoś, kto używa jednej ręki, może odczuwać większy ból z jednej strony z powodu większego wykorzystania lub napięcia mięśni.

 

Efekty kosmetyczne

Skóra szyi ze względu na swoją budowę jest najbardziej narażona na zwiotczenie, ponieważ jest cienka, delikatna i zawiera małe ilości kolagenu. Dlatego szyja to jedno z miejsc, które starzeją się najszybciej oraz gdzie najtrudniej te niekorzystne efekty odwrócić. Dlatego indycza szyja, która najczęściej kojarzona była z wiekiem lub nadwagą, coraz częściej pojawia się u młodych i szczupłych ludzi i jest efektem ciągłego bycia online.

 

Jak sobie pomóc?

Pracuj nad swoją postawą. Usiądź z ramionami do tyłu, wyrównaj szyję z kręgosłupem i utrzymuj urządzenia jak najbliżej poziomu oczu, jak to możliwe.

 

Wzmocnij mięśnie szyi i ramion. Silne mięśnie szyi i ramion mogą pomóc przezwyciężyć złą postawę i ból szyi technicznej. Wiosłowanie, przysiady, joga i pływanie to świetne ćwiczenia dla szyi. Korzystnie wpływają też masaże. Najlepszym sposobem jest jednak ograniczenie ilości godzin spędzanych przed ekranem smartfona.

https://blog.fitbit.com/tech-neck/

Tagi:

szyja,  indycza szyja,  smartfon, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót