I co gorsza, kobiety są wobec tego bezradne. HTZ też ma podobne efekty uboczne – wiele kobiet tyje i zatrzymuje wodę biorąc hormony.

 A odchudzanie w czasie menopauzy jest bardzo trudne. Bo po pierwsze spada znacznie metabolizm, po drugie, częste wahania nastroju „poprawiane” są przekąskami. Głównie słodkimi.

 

Co zrobić?

 

1. Postaw na błonnik

Przyjrzyj się swojej diecie, może źle jedząc dokładasz sobie problemu z niepotrzebnym tłuszczem? Postaw na warzywa, te liściaste, zielone, produkty pełnoziarniste, fasolę.

 

2. Nie rób restrykcyjnych diet.

Nawet jeśli uda ci się kilka kilo zrzucić, prawdopodobnie nie wytrzymasz na liściu sałaty dziennie do końca życia. Efekt jo-jo sprawi, że przytyjesz dwa razy szybciej i więcej!

 

 

3. Nie licz na cudowne preparaty.

Nie ślęcz w internecie i nie szukaj cudownych pigułek. Zwyczajnie nie ma takich, to strata pieniędzy i czasu.

 

4. Jedz dobre tłuszcze.

Rezygnacja z tłuszczu w diecie jest błędem. Zamień jednak te pochodzenia zwierzęcego na tłuszcze roślinne. Sprawdzaj etykiety i nie kupuj tłustych przetworów mlecznych. Jedz dużo ryb i suplementuj się kwasami omega 3.

 

5. Nie szalej z ćwiczeniami.

Jeśli nigdy nie uprawiałaś sportu, nie oddawaj się nagle z pasją zumbie, aerobikowi, siłowni itp. szybko się zniechęcisz i możesz zrobić sobie krzywdę. Wybierz raczej nordic walking lub przynajmniej regularne spacery.

 

6. Śpij!

To jest podstawa. Pamiętaj, że brak snu również tuczy. Ponieważ jednak wiele kobiet podczas menopauzy cierpi na bezsenność z powodu uderzeń gorąca, sprawa nie jest prosta. Warto sięgnąć po ziołowe preparaty. Musisz spać 8 godzin na dobę!

 

7.Unikaj stresu.

Nadmiar kortyzolu, który wytwarza się podczas permanentnego życia w stresie również wpływa na metabolizm. Staraj się relaksować, unikać trudnych sytuacji, nie pakuj się w nie z własnej inicjatywy.

 

 

8.Pij wodę, nie alkohol

Pij dużo wody, dbaj o nawodnienie organizmu. Unikaj alkoholu, bo on podkręca apetyt.

 

 

9. Nie kupuj słodyczy.

Jeśli w domu nie będziesz miała żadnych słodkich przekąsek, mało prawdopodobne, by w momencie chęci na coś słodkiego zechce ci się iść do sklepu. Jeśli przetrwasz moment spadku cukru, minie zachcianka na słodycze. Jeśli już musisz zjeść coś słodkiego, sięgnij po łyżeczkę miodu.

 

10. Nie przejmuj się.

Tłuszcz trzewny jest niebezpieczny dla zdrowia, więc warto by było trochę brzucha zrzucić. Ale nie myśl o tym nieustająco i nie zamartwiaj się swoim wyglądem. Są badania, które mówią, że jeśli jemy z wyrzutami sumienia, to tyjemy szybciej!

Tagi:

menopauza,  objawy menopauzy, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót