Jeśli nie chcesz brać terapii hormonalnej, a naturalne suplementy diety nie do końca pomagają, podajemy praktyczne wskazówki, które choć trochę przynoszą ulgę:

 

- Regularnie myj się lub bierz prysznic zimną wodą.

- Codziennie używaj antyperspirantu.

- Noś luźne ubrania i wybieraj naturalne włókna, które oddychają, takie jak bawełna,

- Unikaj czynników wywołujących uderzenia krwi, takich jak alkohol, kofeina, pikantne potrawy i palenie.

- Zachowaj sprawność, ponieważ wykazano, że ćwiczenia zmniejszają uderzenia gorąca.

- Uważaj na swoją wagę, ponieważ dodatkowe kilogramy mogą powodować więcej uderzeń gorąca.

- Nie pozwól, aby ilość przyjmowanych płynów spadała i noś ze sobą butelkę wody.

- Reguluj temperaturę w nocy lekką pościelą i dobrą wentylacją.

 

Pamiętaj, że są sytuacje, które nasilają uderzenia gorąca. Należą do nich:

 

- Zdenerwowanie emocjonalne i stres, gdyż zwiększają poziom adrenaliny, sprawiając, że gruczoły potowe pracują ciężej, więc więcej się pocisz.

- Choroba lub gorączka.

- Infekcje.

- Skutki uboczne niektórych leków lub metod leczenia.

- Bezdech senny.

- Hipoglikemia lub małe stężenie cukru we krwi.

 

Dlatego podczas menopauzy należy kontrolować stan swojego zdrowia oraz dbać o komfort psychiczny. Zalecane jest uprawianie jogi czy medytacje, gdyż obniżenie poziomu stresu nie tylko pomoże zwalczyć uciążliwe uderzenia gorąca, ale również zmniejszy dyskomfort związany z wahaniami nastroju.

 

 

Tagi:

menopauza,  uderzenia gorąca, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót