Rabarbar ma wiele zalet i niewątpliwie warto go jeść!

 

 

1. Pomaga schudnąć

Rabarbar jest jednym z warzyw, które dostarczają najmniejszej ilości kalorii; 100 gramów zawiera tylko 21 kalorii, co czyni go idealnym składnikiem diety odchudzającej. Zawiera także różne związki organiczne, które przyspieszają funkcje metaboliczne, umożliwiając organizmowi szybsze spalanie tłuszczu.

 

 2. Wspomaga serce

Ze względu na niską zawartość cholesterolu i tłuszczu rabarbar jest uważany za doskonałe warzywo dla serca. Zwiększa poziom dobrego cholesterolu we krwi dzięki obecności błonnika, który usuwa cholesterol ze ścian tętnic i naczyń krwionośnych. Wreszcie, wysoka zawartość przeciwutleniaczy w rabarbarze czyni go warzywem sercu bardzo przyjaznym.

 

3. Wspomaga układ trawienny

Błonnik w rabarbarze sprawia, że jedzenie go zapewnia regularne wypróżnienia, stosuje się go w leczeniu zaparć, zapobiega też skurczom, wzdęciom i rakowi jelita grubego.

 

4. Zapobiega chorobie Alzheimera

Ze względu na wysoką zawartość witaminy K rabarbar jest idealny, aby zapobiec rozwojowi tej choroby. Może również stymulować aktywność poznawczą.

 

5. Poprawia stan kości

Zawartość witaminy K rabarbaru pomaga w leczeniu urazów kostnych, stymuluje wzrost kości. Rabarbar zawiera również dużą ilość wapnia, a także wiele innych minerałów, które korzystnie wpływają na zdrowie kości.

 

6. Dotlenia krew i usprawnia krążenie

Rabarbar jest również bogaty w żelazo i miedź, dzięki czemu wspomaga krążenie krwi i stymuluje produkcję nowych czerwonych krwinek. Dotlenia też krew.

 

7. Zwalcza infekcje skóry

Będąc naturalnym środkiem przeciwbakteryjnym, rabarbar doskonale chroni skórę przed różnego rodzaju infekcjami. Jest często podawany przez specjalistów medycyny alternatywnej w celu leczenia infekcji skóry.

 

8. Naturalny detox

Jeśli potrzebujesz dobrego detoksu, rabarbar fantastycznym środkiem detoksykującym. Jego właściwości dietetyczne, skład, stymulowanie układu pokarmowego – wszystko to sprawia, że jest warzywem idealnym na detoks. Zawiera również duże ilości witaminy C, która jest dla zdrowia niezbędna.

 

10. Zapobiega osteoporozie

Wysoka zawartość wapnia w rabarbarze sprawia, że powinny spożywać go kobiety podczas menopauzy, gdyż w tym okresie znacznie wzrasta ryzyko osteoporozy.

 

 

Uwaga – rabarbaru nie spożywamy na surowo! Właściwości zdrowotnych nabiera po obróbce termicznej przez minimum 20 minut! Ze względu na zawartość szczawianów rabarbaru powinny unikać osoby chore na nerki i reumatyzm.

źródło https://www.todo-mail.com/content.aspx?emailid=11349

Tagi:

warzywa,  rabarbar, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót