Reklama:

Waż się rozważnie

Ponieważ dziś tematem numer jeden jest mierzenie się, poniżej tylko kilka prostych zasad, które pozwolą Ci zachować miarodajność ważenia wykonywanego w domowym zaciszu:

- staraj się ważyć w tych samych warunkach: najlepiej rano, na czczo, nago,
- unikaj ważenia się częściej, niż raz na tydzień,
- dla kobiet: unikaj ważenia się na kilka dni przed i w trakcie menstruacji, ponieważ u większości kobiet, waga wzrasta wówczas średnio o 2 kg,
- zadbaj, aby waga była prawidłowo ustawiona (na twardym i jednolitym podłożu, stojąc równo), a jeśli jest na baterie – sprawdzaj regularnie ich stan.

Mierzenie obwodów – dlaczego?

Dużo pewniejszym sposobem kontrolowania masy ciała i postępów w treningach lub podczas odchudzania jest mierzenie obwodów swojego ciała. Zdrowa dieta i regularne ćwiczenia wcale nie są synonimem utraty masy ciała – kiedy dbasz o siebie, tracisz tkankę tłuszczową, ale jej miejsce zastępuje tkanka mięśniowa. Sama waga może nie tylko nie zmniejszyć się, ale wręcz wzrosnąć. Mięśnie ważą więcej, ale mają mniejszy obwód od tłuszczu, dlatego bezpieczniej zaufać obwodom.

Jak się poprawnie mierzyć?

Po pierwsze potrzebny Ci będzie centymetr krawiecki. Nie sięgaj po sztywną miarkę z kuferka majsterkowicza – załamania metalowej taśmy nigdy nie pozwolą na dokładne pomiary. Najistotniejsze miejsca, na których sprawdzamy obwód to: obwód bicepsa, klatki piersiowej, talia, brzuch na wysokości pępka, pośladki, uda oraz łydki. Dla osób z większą nadwagą lub trenujących kulturystykę zaleca się również mierzenie obwodu szyi.
Podczas mierzenia obwodu zaciskaj lekko centymetr – tak, aby nie pozostawał luźny, ale jednocześnie nie wżynał się w ciało. Postaraj się mierzyć zawsze w tym samym miejscu, uwzględniając położenie centymetra względem charakterystycznych znamion, pieprzyków czy blizn. A to lista wskazówek, jak się poprawnie mierzyć w poszczególnych partiach ciała:

obwód ramienia/bicepsa – na wyciągniętej przed siebie i wyprostowanej ręce zmierz najszerszą część bicepsa; warto do tego pomiaru poprosić o pomoc drugą osobę, ponieważ samemu naprawdę trudno złapać za centymetr tak, aby ściśle przylegał, ale jednocześnie nie ściskał skóry;
klatka piersiowa – obwód mierzymy na poziomie sutków; centymetr ma być ułożony ściśle, ale nie zaciśnięty, poprowadzony na jednej wysokości;
talia – czyli najwęższa część brzucha (uwaga: talia to nie obwód pasa – to miejsce tuż pod żebrami, nad pępkiem – jeśli nie możesz jej zlokalizować, owiń się dość ciasno centymetrem i przesuwaj nim po ciele, aż zauważysz, gdzie najbardziej zwęża się Twój centymetr); mierzymy się na bezdechu, czyli ani nie wdychamy powietrza, ani nie wciągamy celowo brzucha;
pas, czyli obwód brzucha – mierzymy obwód wokół pępka tak, jak powyżej: mierzymy na „luźnym” bezdechu, a jeśli chcesz mieć kontrolę „boczków”, możesz dodatkowo zmierzyć obwód na szerokość dwóch palców poniżej pępka;
pośladki – mierzymy obwód w najszerszym miejscu pupy; centymetr nie może się ześlizgiwać, ale nie powinien też wpijać się w pośladki; 
łydki – mierzymy je w najszerszej części (najłatwiej określisz to miejsce, kiedy staniesz bokiem przy lustrze).

Dla uzyskania dobrego obrazu zmian w Twoim ciele, podczas pomiaru obwodu stosuj te same zasady, co przy ważeniu się: mierz się rano, na czczo, bez warstwy ubrania na mierzonej partii ciała. Unikaj też mierzenia częściej, niż raz na tydzień, bo to tylko może doprowadzić Cię do natręctwa i wywoła irytację, jeśli uznasz, że zmiany następują zbyt wolno. A jeśli czujesz, że jest tak rzeczywiście, warto skonsultować się z dietetykiem. Ten podpowie Ci, jak powinna wyglądać Twoja dieta, aby Twoja sylwetka wreszcie była powodem do dumy. Więcej informacji na temat odchudzania i zasad zdrowej diety znajdziesz na stronie: https://naturhouse-polska.pl/strefa-kobiet/.

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  waga, 

Zostaw komentarz:


    Brak komentarzy
Polecane artykuły:

Podobne artykuły:

Powrót
Wyszukiwarka
Najnowsze
Newsletter
zapisz
Reklama:
Loading...