Reklama:
Reklama:

Do sałatki potrzebujemy siemię lniane i ogórek. W oryginalnym przepisie jest chayote, czyli kolczoch jadalny, ale nie mamy go w Polsce. To warzywo jest popularne w Ameryce Południowej. Autorka filmu ma jednak tego świadomość, dlatego chayote zastępujemy ogórkiem.

Kupujemy siemię lniane i prażymy bez tłuszczu na patelni do uzyskania złotego koloru. Przesypujemy do pojemnika i odstawiamy. Ogórka ścieramy na tartce i dodajemy łyżkę siemienia.

Sałatkę jemy dwa razy dziennie - 2 godziny po śniadaniu i 2 lub więcj godzin po głównym posiłku, najlpiej zamiast kolacji.

 

Siemię lniane jest bardzo zdrowe. W układzie pokarmowym działa łagodząco przy bardzo wielu objawach, czasami nawet przeciwstawnych. Stosowane jest przy biegunkach lub zaparciach, a także zapobiegawczo dla zapewnienia prawidłowej perystaltyki jelit.


Szczególnie cenione przy wszelkich nieżytach i nadkwasotach, a nawet owrzodzeniach. Spożywane także w celu dostarczania organizmowi wielu cennych substancji, jak mikroelementy oraz cholina, znajdująca się w lecytynie. Siemię lniane (ale nie olej lniany) obniża poziom tzw. złego (LDL) cholesterolu w organizmie.


Siemię jest również bogate w łatwo przyswajalne białka, a szczególnie w egzogenne aminokwasy. Siemię ma największą zawartość lignanów wśród żywności– fitoestrogenów o aktywności przeciwutleniaczy, a przez to zalecany jest jako środek wspomagający w profilaktyce nowotworowej.


Spożycie 30 g zmielonego siemienia dziennie spowodowało po miesiącu spadek o połowę tempa podziałów komórek nowotworowych raka prostaty.


Tagi:

odchudzanie,  dieta,  siemię lniane,  ogórek, 

Loading...

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~helka   zgłoś nadużycie  

    U mnie może waga nie spadła ale przy zaparciach siemię i ta sałatka czasem działa, w ostateczności sięgam po saszetkę dicopegu 10g. dobrze że są jakieś alternatywy w podbramkowych sytuacjach

Powrót
Reklama:

Reklama:
Wyszukiwarka
Reklama:
Najnowsze
Reklama:
Reklama:
Newsletter
zapisz
Reklama:
Loading...