Wiele osób, aby uzyskać szybki efekt odchudzający, wybiera rygorystyczne diety, które w znacznym stopniu ograniczają organizmowi dostęp do niezbędnych składników odżywczych. Tymczasem zdrowe odchudzanie jest długotrwałym procesem. Aby uzyskać efekty, potrzeba co najmniej 5–6 miesięcy. W tym czasie organizm nie powinien być pozbawiony białek, tłuszczów, jak i węglowodanów. Podczas planowania diety redukcyjnej należy przede wszystkim wziąć pod uwagę własne, indywidualne cechy organizmu m.in. takie jak wiek, płeć, masa ciała, wzrost, oraz aktywność fizyczną.

 Do wyboru jest cała masa różnorodnych diet. Jeśli odchudzasz się i masz takie objawy, to znaczy, że dieta nie jest dla ciebie ani zdrowa, a w dodatku ciężko ci będzie na niej schudnąć!

 

 

 1. Jesteś głodna wieczorem

 

Jeśli kładziesz się do łózka głodna jak wilk, to znaczy, że dieta, którą wybrałaś nie jest dla ciebie. Organizm, zamiast chudnąc podczas snu, znacznie zwolni swój metabolizm, bo uzna, że jest czas na oszczędzanie.

 

2. Nie jesz śniadania

 

To jeden z podstawowych błędów, choć są tacy, którzy twierdza, że zjesz mniej w ciągu całego dna, śniadanie jest ważne. Po pierwsze, nie będziesz szybko głodna, po drugie, masz energie na cały dzień.

 

3. Pijesz więcej kawy

 

Jeśli masz ochotę najwięcej kawy niż zwykle, to znak, że masz zbyt mało energii. Dieta jest zbyt drastyczna.

 

4.Nie jesz wszystkich posiłków

 

Większość diet to 5 drobnych posiłków w ciągu dnia. Jeśli tego nie przestrzegasz i jesz mniej, możesz sobie zaszkodzić.

 

5. Zero cukru

 

Oczywiście, trzeba go unikać. Ale twój mózg go potrzebuje. Jeśli nie chcesz jeść słodyczy, słodzić kawy czy herbaty, jedz suszone owoce, orzechy.

 

6. Zero węglowodanów

 

To tez nie jest dobre wyjście na dłuższą metę – wystarczy unikać białego pieczywa i pszenicy.

 

7. Zero owoców

 

Tak, mają cukier, o czym już czytałaś. Ale kilka owoców dziennie nie zaszkodzi.

 

8. Masz zaparcia

 

To znak, że twoje dieta jest źle zbilansowana.

 

 

9. Masz bóle głowy

 

To również może być oznaka złej diety.

 

10. Dieta zbyt restrykcyjna

 

Pamiętaj, że taka dieta może być kilkudniowa, jeśli jesteś chora, musisz skonsultować się z lekarzem. Jeśli nawet pozwoli ci schudnąć, to dopiero wstęp do zmiany nawyków. Dieta restrykcyjna nie może być normą!

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  błędy dietetyczne,  kawa,  cukier,  herbata, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Polecane artykuły:

Podobne artykuły:

Powrót
Wyszukiwarka
Newsletter
zapisz