Jakie właściwości mają nasiona chia?

1. Chronią skórę przed starzeniem się. Nasiona chia mają więcej antyoksydantów niż borówki amerykańskie. Są doskonałym środkiem ochronnym dla naszej skóry przed starzeniem się. Przeciwutleniacze obecne w nasionach chronią skórę przed działaniem wolnych rodników. Dzięki nim możesz zapobiegać zbyt wczesnemu starzeniu się skóry. 

2. Wzmacniają kości. Nasiona chia mają o 500% więcej wapnia niż mleko. 

3. Jeśli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej, ale jednocześnie skupić się na budowaniu masy mięśniowej nasiona chia są doskonałym rozwiązaniem. Świetnie radzą sobie z ustabilizowaniem poziomu cukru we krwi, potrafią w niezastąpiony sposób uzupełnić organizm w niezbędne składniki takie jak: wapń, fosfor, magnez, mangan, miedź, cynk, żelazo czy niacynę. 

4. Zawierają o 200% więcej żelaza niż szpinak.

5. Nasiona chia regulują poziom cholesterolu i obniżają ciśnienie krwi co sprawia, że są bardzo zdrowe dla serca. Chronią przed miażdżycą.

6. Są bezglutenowe.

7. Są zdrowym składnikiem diety, dzięki któremu zagęścisz każdą potrawę.

8. Poprawiają pracę układu pokarmowego. Ogromna ilość zawartego w nasionach chia błonnika sprawia, że regulują pracę jelit i wspomagają proces trawienia. Nie będziesz miała problemów z wypróżnianiem. 

9. Dodają ci niezbędnej energii. Nasiona chia są jednym z najlepszych źródeł białka roślinnego, dodatkowo dzięki zawartym w nich witaminom i minerałom możesz mieć pewność, że twoje ciało będzie pracowało przez cały dzień na bardzo wysokich obrotach. Warto również wspomnieć, że mają dużo więcej potasu niż banany. 

10. Dzięki dużej zawartości błonnika sprawią, że będziesz czuła się "pełna" znacznie dłużej.

 

Pudding najlepiej przygotować wieczorem i mieć go pod ręką, zabrać do pracy. Jeśli zjesz go na śniadanie, nie będziesz czuła głodu przez wiele godzin, za to będziesz pełna energii! Jeśli pół godziny przed każdym posiłkiem zjesz nawet pół porcji, na obiad czy kolację, zjesz połowę tego, co zwykle. W ten sposób schudniesz bez wysiłku!

Skladniki:

1 szklanka migdałów

1 łyżka syropu z agawy

1 i 1/2 łyżki nasion chia (to maksymalna dzienna porcja)

odrobina cynamonu

szczypta soli morskiej

Migdały moczymy co najmniej 8 godzin, przecedzamy, wrzucamy do miksera, zalewamy 4 szklankami wody i dokładnie miksujemy. Napój przecedzamy przez czystą ściereczkę i mamy swoje mleko migdałowe!

1 1/2 szklanki mleka przelewamy do miski, dodajemy chia, syrop, sól i cynamon. Przekładamy do małych miseczek i wstawiamy na noc do lodówki. Rano mamy gotowe śniadanie - oczyszczające i odchudzające!

 

 

 

ZapiszZapiszZapisz

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  chia,  pudding z chia,  chia pudding, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót