1. OWSIANKA. Wystarczy miseczka owsianki, abyś poczuła się najedzona. Zaledwie pół kubka zawiera 5 gram błonnika. Poza tym owsianka to doskonały sposób na podniesienie hormonu cholecystokininy, który bierze udział w kontroli apetytu.

2. AWOKADO. To źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które sprawią, że będziesz czuła się nasycona o wiele dłużej. Grzanka z pastą z awokado zjedzona na śniadanie sprawi, że będziesz najedzona aż do obiadu.

3. EDAMAME CZYLI MŁODE STRĄCZKI SOI. Pół kubka ziaren młodej soi to zaledwie 95 kalorii, ale to również ponad osiem gramów białka. Natępnym razem kiedy będziesz chciała sięgnąć po przekąskę sięgnij po edamame. 

4. SIEMIĘ LNIANE. Jedna łyżka stołowa tego przysmaku zawiera ponad 2 gramy kwasów tłuszczowych z grupy omega-3 i 3 gramy błonnika, o którego sycących właściwościach nie trzeba nawet wspominać. Siemię lniane zawiera również kwasy tłuszczowe omega-6, które podnoszą poziom hormonu pozwalającego kontrolować apetyt - wspomnianej wcześniej cholecystokininy.

5. CYTRYNA. Zjedzenie chociaż jednego plasterka cytryny po posiłku zmniejszy twój apetyt na słodycze.

6. OCET JABŁKOWY. Ocet zmniejsza indeks glikemiczny produktów wysokowęglowodanowych takich jak np. makarony co oznacza, że pozwoli ci na dłuższe zachowanie uczucia sytości poprzez wolniejsze uwolnianie glukozy do krwi. 

7. ZUPY. Badania dowodzą, że osoby jedzące zupy są nie tylko zdrowsze. Jedząc zupę bardziej zaspokajasz głód, dzięki czemu pozostałe posiłki, które wybierzesz będą już mniejsze. Pamiętaj jednak, aby wybierać lekkie zupy i nie doprawiać ich porcją tłustej smietany.

8. FASOLKA. Fasola to świetne źródło białka i błonnika, w dodatku niskokaloryczna. Postaraj się przemycić trochę fasoli do swoich codziennych dań np. dodaj do sałatki, wybierz jako dodatek do mięsa zamiast ziemniaków, dodaj do makaronu -masz wiele możliwości. 

9. JOGURT. Nie tylko jest źródłem białka, ale ostatnie badania dowodzą, że pomaga spalać nadmiar tkanki tłuszczowej. Wybieraj te o obniżonej zawartości tłuszczu, ale nie 0% - pamiętaj, że niektóre witaminy są rozpuszczalne wyłącznie w tłuszczach więc nie bój się ich.

10. SZAŁWIA HISZPAŃSKA. - CHIA. Kolejne znakomite źródło kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, białka i błonnika. Wiele osób twierdzi również, że pomaga utrzymać się na diecie i pozbyć  dodatkowych kilogramów. Szałwię należy rozpuścić w kubku wody, o jej właściwościach napiszemy już wkrótce. 

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  głód,  jedzenie,  chia,  owies,  cytryna, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót