Przewlekłe zmęczenie utrudnia wykonywanie codziennych czynności, kobiety tracą chęć do życia, wpadają w huśtawkę nastrojów. Oto główne objawy, które towarzyszą stanowi przewlekłego zmęczenia:

 

 

1. Objawy menopauzy nasilają się
To stres powoduje, że objawy takie jak uderzenia gorąca czy zlewne poty mogą znowu się nasilić. Nawet jeśli występowały już w łagodnej formie, mogą niestety znowu stać się uciążliwe. A to też ma wpływ na samopoczucie.

2. Niekontrolowane napady złości
Zmęczenie psychiczne może wprawić w zły nastrój. Trudno wówczas kontrolować emocje. Kobiety często miewają wówczas napady złości z byle powodu, które mogą kończyć się płaczem.

3. Trudności w wykonywaniem zwykłych zajęć
Wyczerpanie psychiczne może naprawdę utrudniać koncentrację i osłabiać motywację. Wykonanie prostych rzeczy wydaje się wówczas przytłaczające, wiele kobiet zwyczajnie nie ma siły, aby zmierzyć się z najprostszymi zadaniami.

4. Brak koncentracji
Senność, błądzące myśli powodują, że trudno się skoncentrować, zaczyna spadać refleks. Może być to niebezpieczne np. podczas prowadzenia samochodu.

5. Bezsenność lub nadmierna senność
Wiele kobiet cierpi w tym czasie na bezsenność, co pogłębia stan zmęczenia. Ale są i takie, które przesypiają prawie całe dnie, ale mimo to dalej czują się zmęczone.

6. Zmiana nawyków
Kobiety zaczynają więcej jeść, podjadać między posiłkami, sięgać po słodycze. Część z nich sięga po alkohol albo leki.

7. Zamartwianie się
To również ważny sygnał. Wiele kobiet widzi przyszłość w czarnych kolorach, martwią się bez potrzeby z powodu rożnych rzeczy.

8. Brak chęci do ćwiczeń

Stan przewlekłego zmęczenia sprawia, że kobiety zaczynają unikać jakiegokolwiek wysiłku. Nawet wyjście na spacer staje się zbyt trudne.

9. W rutynę wkradają się błędy
Można je robić podczas wykonywania pracy zawodowej lub podczas rożnych czynności w domu. Co gorsza, zauważa się je znacznie później i trudniej je skorygować.

10. Dolegliwości bólowe
Mogą się nasilać bóle rożnego rodzaju – stawów, kręgosłupa, bóle głowy.

 

 Wyjście ze stanu przewlekłego zmęczenia nie jest łatwe. Warto powoli wracać do zdrowej diety i wysiłku fizycznego, bo to jest najlepsze lekarstwo. Dobrze wpływa na samopoczucie joga czy medytacje. Należy jednak pamiętać, że wiele z opisanych powyżej objawów może być również skutkiem depresji, która często towarzyszy menopauzie. Dlatego, jeśli domowe sposoby nie pomagają, warto zasięgnąć porady lekarza specjalisty

źródło https://www.inmujer.gob.es/areasTematicas/salud/publicaciones/GuiaSalud/docs/Salud_V.pdf

 

Tagi:

menopauza,  zmęczenie,  objawy menopauzy, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót