Reklama:

Innymi słowy, ZAWSZE jest jakaś opcja. Nie tkwimy w beznadziejności albo nie zależymy od jakiejś ciemnej mocy, która sprawia, że utknęliśmy i nasze życie nigdy już nie będzie lepsze. Dobra wiadomość, prawda?

Okazuje się, że nawet najmniejsze zmiany mogą prowadzić do największych transformacji życiowych. A zatem jeśli chcesz czuć się szczęśliwszy – poniżej znajdziesz 50 nawyków (do wyrobienia), które pomogą Ci taki stan osiągnąć. Na pewno znajdziesz coś dla siebie.

  1. Zwolnij.

  2. Bądź uważny. Życie dzieje się TU i TERAZ. Ta chwila, ten moment, to wszystko co masz.

  3. Stwórz rytuał. Ciepła herbata codziennie po południu. List wyrażający wdzięczność pisany co rano. Spacer dookoła osiedla każdego wieczoru. Możesz stworzyć rytuał niemal ze wszystkiego. Po prostu wykonuj te czynności uważnie.

  4. Ćwicz. Codziennie. Spaceruj. Biegaj. Pływaj. Graj w coś. Cokolwiek.

  5. Zaprzyjaźnij się z naturą.

  6. Sprawdzaj się. Rozwój wynika z naginania swoich granic.

  7. Zachowaj otwarty umysł. Otwarty znaczy szczęśliwy.

  8. Jedz z przyjemnością. Kochaj swoje jedzenie. Nie jedz w biegu i nieuważnie.

  9. Uśmiechaj się. Często.

  10. Śmiej się. Często. Prawdziwym, szczerym śmiechem.

  11. Pij wodę. Tyle, ile tylko możesz.

  12. Wchłaniaj witaminę D. Słońce doskonale na nas działa.

  13. Bój się. A potem i tak to zrób. Lęk jest bramą do bycia silniejszym.

  14. Wysypiaj się. Niech zdrowy sen będzie Twoim priorytetem.

  15. Odetnij się od technologii. Wyłącz tego smartfona od czasu do czasu.

  16. Dotykaj innych ludzi. Za ich przyzwoleniem oczywiście. Dotyk bardzo dobrze działa na naszą psychikę i uspokaja.

  17. Zmniejsz ilość spożywanej kofeiny. To wciąż narkotyk, nawet jeśli w cudownej płynnej formie.

  18. Konsumuj pozytywne informacje. Odpuść sobie wiadomości. Tam nie ma nic dobrego.

  19. Porozmawiaj z nieznajomym. Nigdy nie wiesz, kogo możesz spotkać.

  20. Bądź dobry. Na siebie i innych. Praktykuj akty dobroci, nawet te niezaplanowane.

  21. Jedz rośliny.

  22. Kultywuj współczucie. Dla siebie i innych istot żywych.

  23. Zostaw za sobą strefę komfortu. Dyskomfort to oznaka rozwoju.

  24. Zidentyfikuj destrukcyjne myśli. Potem napisz do nich alternatywny, pozytywny scenariusz.

  25. Pij mniej alkoholu. Poczujesz się lepiej.

  26. Baw się. Zabawa nie jest tylko dla dzieci. W ten sposób Ty także możesz się rozwijać.

  27. Korzystaj z afirmacji. Napisz swoje zalety na karteczkach, poprzyklejaj w widocznych miejscach i czytaj je na głos każdego dnia. Sceptyczny? Spróbuj i zobacz, co się wydarzy, gdy wejdzie Ci to w nawyk.

  28. Żyj minimalistycznie. Mniej śmieci w Twoim życiu – więcej miejsca na to, co ważne.

  29. Słuchaj. Daj swoją pełną uwagę ludziom, z którymi rozmawiasz. Nie czekaj, aż skończą, by tylko móc coś powiedzieć.

  30. Zawieraj pozytywne przyjaźnie. Bardzo ciężko być szczęśliwym, gdy otaczają Cię wampiry energetyczne i wciąż niezadowoleni ludzie.

  31. Odwdzięczaj się. Dobrem. Za dobro.

  32. Słuchaj muzyki. Ma doskonałą moc.

  33. Rozwijaj duchowość.

  34. Zrób coś nietypowego. Spróbuj sportu, którego nigdy nie próbowałeś. Zapisz się na kurs rysunku. Spróbuj czegoś, czego nigdy nie robiłeś. Nigdy nie wiesz, kiedy możesz odkryć nową pasję.

  35. Wizualizuj. Zobacz siebie w pozytywnej przyszłości.

  36. Przytulaj. Dużo i często.

  37. Pracuj, by żyć. Nie na odwrót.

  38. Szukaj okazji. Czasem zdarza nam się utknąć w rutynie, wtedy stajemy się ślepi na wszelkie możliwe okazje. Otwórz oczy, uszy i serce.

  39. Trenuj mózg. Twój umysł oczekuje wyzwań, tak samo jak ciało i mięśnie. Rozwiązuj krzyżówki, sudoku, quizy.

  40. Wejdź na drzewo i spójrz na świat z góry.

  41. Rób to, co kochasz. Jeśli jeszcze nie wiesz, co by to miało być – eksploruj.

  42. Przygarnij zwierzaka. Badania pokazują, że posiadanie zwierzaka może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi, redukcji stresu. No i dlaczego byśmy mieli nie być bezwarunkowo kochani?

  43. Podróżuj. Nowe miejsca i twarze rozwiną Twoją uważność.

  44. Nic nie rób. To czas dla Twojego zdrowia psychicznego.

  45. Medytuj. Jest tyle sposobów na medytowanie, że na pewno znajdziesz coś dla siebie. Już 5 minut dziennie robi różnicę.

  46. Pływaj.

  47. Podejmuj ryzyko.

  48. Odpuszczaj. Wszystko ma swój czas.

  49. Kochaj siebie. To nie jest tak proste, jak by się mogło wydawać, ale pracuj nad tym, a przyniesie Ci to same korzyści.

  50. Doceniaj. Siebie, innych, to, co Cię otacza. To Ci pokaże, jak wspaniałe może być Twoje życie, gdy zaczniesz je szczerze doceniać.

Który nawyk wypracujesz jako pierwszy?

Monika Kotlarek www.psychologia-społeczna.pl

Tagi:

szczęście,  życie,  radość, 

Loading...
Polecane artykuły:

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:


    Brak komentarzy
Powrót
Wyszukiwarka
Najnowsze
Reklama:Inpost
Newsletter
zapisz
Reklama:
Loading...