Oto 13 najlepszych kroków do oczyszczenia umysłu:

 

1 Kontakt z naturą

Badania pokazują, że przebywanie na łonie natury ma kojący wpływ na umysł i duszę. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Stanforda w 2015 r. wykazało, że 90-minutowy spacer w parku, w lesie, nad wodą sprawia, że ludzie czuli się szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani.

 

2. Wyeliminuj toksyczne osoby ze swojego życia

Nie ma znaczenia, czy jest to członek rodziny, czy ktoś, z kim byłeś blisko przez lata, nie ma powodu, aby trzymać toksyczną osobę blisko siebie, jeśli ten związek sprawia, że ​​jesteś nieszczęśliwy. Zerwanie kontaktu z toksycznymi osobami jest niezbędne dla uzyskania spokojnego umysłu.

 

3. Pozbądź się bałaganu

Sprzątanie domu może czynić cuda dla zdrowia psychicznego. Zrobienie porządku wokół siebie powoduje, że przestaniesz czuć się zagubiona. Nabierzesz nowej energii do życia.

 

4. Właściwa dieta

Nie możesz odpowiednio karmić swojej duszy, jeśli nie dajesz swojemu ciału potrzebnych składników odżywczych. Jeśli twoja dieta jest pełna śmieciowego jedzenia, zastąp je zdrową żywnością. Unikaj cukru, jedz warzywa i owoce.

 

5. Wyłączaj telefon po godzinie 20.00

Aby uzyskać przestrzeń osobistą, a także dać mózgowi szansę na relaks, wybierz porę, kiedy wieczorem telefon przełączasz na tryb samolotowy. Gdy telefon jest wyłączony, będziesz mogła spokojnie spędzać czas z bliskimi, albo relaksować się przy ulubionej lekturze.

 

6. Naucz się gotować nowe jedzenie

Badanie z 2016 r. opublikowane w Journal of Positive Psychology stwierdza, że ​​gotowanie nowych potraw zwiększa poziom szczęścia, rozwija kreatywność, pomaga umysłowi odpocząć. Nowe przepisy dostosuj do zmian w swojej diecie.

 

 

7. Postaw relaksującą kąpiel

Ciepła i przyjemna kąpiel to idealny sposób na odtrucie umysłu. Używaj naturalnych składników - wypełniając wodę do kąpieli plasterkami owoców lub olejkami eterycznymi!

 

8. Zacznij być bardziej samolubna

Daj sobie szansę na detoks mózgu, skupiając się na swoich potrzebach i potrzebach. Twoje zdrowie emocjonalne zawsze powinno być na pierwszym miejscu, ponieważ jeśli nie możesz zadbać o siebie, jak możesz być przydatna dla innych? Zacznij mówić stanowcze „nie” w sytuacji, kiedy nie masz na coś ochoty.

 

9. Naucz się medytować

Medytacja może pomóc ci się zrelaksować, zwalczyć stres i niepokój. Medytacja pomaga uzyskać wewnętrzny spokój.

 

10. Wyjeżdżaj samotnie

Podróżowanie z rodziną, przyjaciółmi lub kimś ważnym może być zabawne i satysfakcjonujące, ale podróżowanie samotnie jest ekscytującym i stymulującym sposobem na odtrucie umysłu. Możesz wówczas robić to, na co masz ochotę, bez oglądania się na innych.

 

11. Przestań porównywać się z innymi

Siedząc non stop na Facebooku nie można nie porównywać się z innymi. Problem polega na tym, że zapominasz, iż nie jest to wcale ich prawdziwe oblicze. Skup się raczej na tym, co kochasz w sobie, a nie na tym, czego ci brakuje.

 

12. Zastanów się nad zmianą pracy

Jeśli twoja praca szkodzi twojemu zdrowiu psychicznemu, być może warto pomyśleć o tym, czy jest sens ją wykonywać? Niezależnie od tego, czy jest to toksyczny szef, czy zwykły brak satysfakcji, chodzi przecież o twoje dobro. Nie musisz się męczyć i robić czegoś, czego nie lubisz.

 

13. Nawiąż kontakt ze swoimi emocjami

 

Obecnie okazywanie emocji uznaje się za oznakę słabości. Nic bardziej mylnego, prawdziwe emocje okazują wyłącznie ludzie silni. Skontaktuj się ze swoim wnętrzem, poczuj co czujesz i nie bój się o tym mówić.

Tagi:

szczęście,  medytacja,  mózg, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót