Oto cztery rzeczy, które nauczyliśmy się załatwiać przez internet w dobie pandemii.

Kupowanie leków 

Zapotrzebowanie na leki wzrosło z uwagi na sytuację epidemiczną. Poza osobami objętymi kwarantanną, które potrzebują medykamentów do walki z wirusem, apteki muszą też zaopatrzyć pacjentów przewlekle chorych oraz tych, którzy zmagają się z innymi chorobami niż COVID-19. Częste wizyty w aptekach zwiększają ryzyko przekazywania patogenów, z kolei w przypadku osób objętych kwarantanną niemożliwa jest wizyta w sklepie w celu uzupełnienia leków. Dlatego w dobie pandemii apteki zaadaptowały się do sytuacji i umożliwiły kupno leków przez internet. W przypadku leków bez recepty zakupy są niezwykle proste i przypominają zwyczajne nabywanie przedmiotów przez internet. Jeśli jednak leki są przepisane przez lekarza pierwszego kontaktu, pacjent otrzymuje e-receptę, która umożliwia kupno medykamentów wydawanych jedynie na receptę. Takie leki możemy nabyć jedynie stacjonarnie. Ponadto apteki internetowe umożliwiają rezerwację leku. Opcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku środków mało popularnych, które nie zawsze są w ofercie. Rezerwacja i zamówienie leków pozwala pacjentom w wygodny sposób otrzymać trudno dostępne środki lecznicze. Więcej informacji na temat aptek internetowych można znaleźć na stronie https://www.gdziepolek.pl/

Teleporady lekarskie 

Z powodu pandemii również konsultacje z lekarzem pierwszego kontaktu (i nie tylko) zostały przeniesione na tryb zdalny. Narażanie osób pracujących w służbie zdrowia poprzez kontakt z osobami u których występuje podejrzenie zakażenia zostało w ten sposób zminimalizowane. Co więcej, wizyta u lekarza w niektórych placówkach może zostać umówiona drogą internetową, co jest ułatwieniem dla osób sprawnie poruszających się w sieci. Sama wizyta odbywa się jednak telefonicznie. 

Codzienne zakupy przez internet 

Chociaż możliwość zamówienia jedzenia drogą internetową była dosyć popularna już przed pandemią, to dopiero sytuacja epidemiczna przeniosła codzienne zakupy internetowe na wyższy poziom. Wiele aplikacji do dostarczania jedzenia wprowadziło opcję dowozu produktów ze sklepów spożywczych, a niektóre duże sklepy same wyszły na przeciw oczekiwaniom klientów, oferując możliwość dowozu. Jest to ułatwienie dla osób starszych oraz pacjentów objętych kwarantanną, którzy nie mają możliwości wyjścia na zewnątrz. 

Usługi urzędowe 

Aby ograniczyć transmisję wirusa wszelkiego rodzaju urzędy zaczęły umożliwiać wypełnianie wniosków czy załatwianie przeróżnych innych spraw drogą internetową. Dobrym przykładem jest świadczenie postojowe, które może być wykonane w pełni zdalnie, wystarczy wypełnić dane w odpowiednim formularzu. Załatwianie spraw urzędowych przez internet jest wygodne, ponieważ trwa stosunkowo krótko i nie obejmuje mozolnego czekania w kolejce do okienka, które w stacjonarnych placówkach bywa wyjątkowo frustrujące.

Tagi:

społeczeństwo,  inernet, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Polecane artykuły:

Podobne artykuły:

Powrót