Jesień i pandemia to dwa czynniki, które mogą nas przygnębiać. Zamiast jednak poddawać się smutkom, możemy ten czas w odpowiedni sposób wykorzystać. Skoro powinniśmy unikać kontaktów i wychodzenia z domu, skupmy się na tym, co możemy zrobić.

 

1. Zrób porządek wokół siebie

Nic tak nie przygnębia, jak wszechobecny bałagan. Twoje otoczenie ma duży wpływ na stan twojego ducha. Najwyższy czas zabrać się za domowe porządki. Przede wszystkim usuń nadmiar otaczających cię przedmiotów, bo one rozpraszają nasza uwagę i często wpływają przygnębiająco. Zrób więc przegląd pamiątek z wakacji, zadbaj o kwiatki, przejrzyj kosmetyki w łazience i swoje szafy.

 

2. Nie wyrzucaj żadnych rzeczy

Kiedy posegregujesz zbędne rzeczy, nie wyrzucaj dobrych i niezniszczonych przedmiotów na śmietnik. Pamiętaj, to co dla ciebie jest bezwartościowe, może mieć wartość dla innych. Możesz część rzeczy sprzedać, część oddać potrzebującym. Jest w internecie dużo bazarków dla osób zbierających na leczenie. Znajdź kogoś niedaleko, kto szuka pomocy i zaproponuj mu wsparcie.

 

3. Ruszaj się

Ułóż tak plan tygodnia, aby mieć czas na minimum trzykrotne ćwiczenia, choćby po pół godziny. Jeśli z powodu pandemii musisz zrezygnować z zajęć na siłowni itp., zacznij chodzić na spacery. W parku czy w lesie nie musisz nosić maseczki. Umów się z koleżanką, razem zawsze raźniej i większa motywacja. I pamiętaj, niech pogoda nie będzie wymówką – nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.

 

4. Zadbaj o zdrową dietę

Zrezygnuj z cukru i węglowodanów na rzecz warzyw i owoców. Zadbaj o zdrowe posiłki, nie kupuj przetworzonej żywności.

 

5. Zrób listę książek

Jeśli nie miałaś do tej pory czasu na lekturę, zrób listę książek, które warto przeczytać. Nie siedź godzinami w mediach społecznościowych, lepiej ten czas poświęcić na czytanie, które relaksuje i ma dobry wpływ na nasz mózg.

 

6. Oddawaj się swojej pasji

Martin Seligman, twórca psychologii pozytywnej, uważa, że każdy z nas powinien mieć swoja pasję. Kiedy się jej oddajemy, wchodzimy w tak zwany „czas pochłonięcia”, czyli zapominamy o całym świecie. Jeśli masz swoja pasje, oddawaj się jej bez wyrzutów sumienia. Jeśli jeszcze nie masz, koniecznie jej poszukaj. To może być wszystko – szydełkowanie, gotowanie, rysowanie. Cokolwiek.

 

7. Śpij

Sen jest najlepszym lekarstwem. Zadbaj o to, by spać minimum 8 godzin na dobę.

 

8. Miej czas wyłącznie dla siebie

Bez względu na to, jak wygląda twoje życie i ile masz na głowie obowiązków, to konieczne dla twojego dobrostanu psychicznego. Uświadom domownikom, że musisz mieć kilka godzin w tygodniu wyłącznie dla siebie, podczas których będziesz mogła robić to, na co masz ochotę.

 

Tagi:

jesień,  melancholia,  pandemia, 

Kliknij, aby zamknąć artykuł i wrócić do strony głównej.

Podobne artykuły:

Powrót