Reklama:
Reklama:

Główną zasadą kolacji jest to, że należy ją zjeść na około 2-3godziny przed snem. To w zupełności wystarczy, żeby organizm poradził sobie ze strawieniem posiłku.

Co jeść na kolację? Jak mówi newsrm.tv Joanna Jarosz, dietetyk kliniczny z Centrum Medycznego VIMED, nie są wskazane ciężkostrawne i tłuste potrawy. Na talerzu powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa – gotowane lub surowe. Dobrym rozwiązaniem jest również zupa krem lub ryba. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany np. warzywa.  Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a  przede wszystkim prawidłowo skomponowana. 

Jeśli zjemy kolację np. ok. godziny 18, a będziemy aktywni do późnych godzin nocnych, wówczas odczujemy brak energii, ogarnie nas senność i zmęczenie. Jedząc kolacje należy zwracać uwagę nie tylko na porę, ale też ilości w jakich pochłaniamy posiłek. Obfite wieczorne obżarstwo może zaowocować dodatkowymi kilogramami.

Zdrowa kolacja powinna być lekkostrawna i niezbyt obfita, a  przede wszystkim prawidłowo skomponowana, jak każdy posiłek. Podstawą kolacji jest pełnowartościowe białko: nabiał, jajka, ryby oraz węglowodany np. warzywa. Jeśli chcemy zjeść kolację „na ciepło”, postarajmy się, aby była ona duszona lub gotowana, nigdy smażona na tłuszczu.

źróło newsrm.tv

Tagi:

dieta,  odchudzanie,  kolacja, 

Loading...

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót
Reklama:

Reklama:
Wyszukiwarka
Reklama:
Najnowsze
Menu
Reklama:
Reklama:
Newsletter
zapisz
Reklama:
Loading...