Reklama:
Reklama:

Wiemy o tym, że przewlekły stres fatalnie wpływa na nasze zdrowie. Niestety, coraz więcej osób cierpi z powodu nadprodukcji kortyzolu – hormonu, który uwalnia się w chwilach stresu w nadnerczach

 

Kiedy nie mamy chwili spokoju, kortyzol nie spada, utrzymuje się stale na wysokim poziomie, i dziś mówi się już nawet o zespole zmęczonych nadnerczy.

 

Nasz organizm nie odróżnia wrzeszczącego szefa od lwa. I o ile nasi przodkowie żyli ze stresem krótkotrwałym, który inspirował ich do walki czy ucieczki, o tyle my często ten stres znosimy kilkanaście godzin na dobę. W pracy, w domu, w kontaktach z innymi ludźmi.

 

Zmęczone nadnercza mają wpływ na całe nasze życie i powodują rozstrój organizmu. Oto 10 symptomów, które świadczą o tym, że możesz być ofiarą przewlekłego stresu:

 

1. Bóle mięśni i głowy

 

2. Przewlekłe zmęczenie

 

3. Zaburzenia snu, z reguły bezsenność

 

4. Przyrost masy ciała, szczególnie na brzuchu

 

5. Podatność na infekcje

 

6. Zmniejszenie libido

 

7.Chęć na słodycze, co w efekcie może skutkować cukrzycą

 

8. Problemy z żołądkiem i jelitami – nudności, zgaga, wzdęcia, biegunka itp.

 

9. Stały niepokój

 

10. Stany depresyjne

 

Kortyzol jest tak silnym hormonem, że może zablokować wytwarzanie serotoniny, która odpowiada za radość życia. Jego nadmiar potrafi tak rozregulować organizm, że w efekcie możemy cierpieć z powodu rożnych chorób. Jak temu zaradzić?

 

1. Medytuj – to najlepsze lekarstwo na stres.

 

2. Śmiej się, kiedy tylko możesz.

 

3. Baw się ze zwierzętami.

 

4.Pomagaj innym.

 

5. Znajdź pasję – maluj, śpiewaj, uprawiaj sport itp.

 

6. Ćwicz jogę.

 

7. Naucz się mówić „nie”.

 

8.Żyj spontanicznie

 

foto internet

Tagi:

stres,  kortyzol,  otyłość,  cukrzyca, 

Loading...

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót
Reklama: