Reklama

Już Egipcjanie opanowali technikę oczyszczania pszennej mąki, ale że było to jedzenie drogie, biały chleb jadali najbogatsi. Badania mumii potwierdziły, że bogacze w starożytnym Egipcie cierpieli z powodu naszych chorób cywilizacyjnych: miażdżycę, otyłość, raka, choroby jelit.

Rafinowana mąka produkowana jest przez rozbicie ziarna, co powoduje, że traci wartości odżywcze, a zamienia się w bezwartościowy i szkodliwy biały proszek, który w dodatku uzależnia.

 

Jedząc białą rafinowaną mąkę, pozbawioną minerałów i błonnika uzależniamy się od pokarmów, które mają wpływ na nasze zdrowie.

Mąka ta występuje nie tylko w białym pieczywie – jest w ciastkach, makaronach, pizzach, przekąskach. Jest istotnym elementem naszej codziennej diety. I niestety ma wpływ na nasz wygląd i zdrowie,

 

1. Przybieranie na wadze

 

Rafinowana mąka to głównie węglowodany. W dodatku takie, które są szybko trawione. To powoduje gwałtowny wzrost insuliny, potem spadek. Więc chce nam się jeść na okrągło. Co jemy – najchętniej to, co szybko podniesie poziom cukru. A więc znowu ciastka i słodycze. W ten sposób tyjemy w zastraszającym tempie.

 

2. Żywność bez składników odżywczych

 

Podczas produkcji rafinowanej mąki niszczone są najważniejsze części ziarna, przede wszystkim usuwana witamina B. Badania opublikowane w Daily mail mówią, że ci którzy jedzą dużo takiej mąki, cierpią na jej chroniczny niedobór. To może powodować problemy z sercem i problemy trawienne.

Do przetwarzania mąki dodaje się enzym – amylazę, który jak wiadomo powoduje astmę.

 

3. Zmęczenie, depresja

 

Węglowodany działają fatalnie na nasz mózg – powodują zmęczenie, senność a nawet depresję. To wynik chemicznej reakcji, która zachodzi pod ich wpływem w mózgu. Dodatkowo biała mąka uzależnia, dlatego dodawana jest do różnych produktów, aby podkręcić apetyt na jedzenie.

 

Tymczasem, aby skutecznie i na długo schudnąć, wystarczy z diety wyeliminować pszenicę! To w niej zawarte są szkodliwe dla wielu osób fruktany, które powodują też otyłość:

zobacz koniecznie Gluten - fakty i mity!

Dieta bez pszenicy i z ograniczeniem cukru jest niezwykle skuteczna!

Jeśli do tego nie będziesz jadła węglowodanów razem z białkiem - efekt murowany.

Wbrew pozorom dieta nie jest wcale kłopotliwa, nie będziesz głodna i nie musisz przestrzegać żadnych innych reguł. Kupuj wyłącznie żytnie pieczywo - czytaj jednak etykiety, bo producenci oszukują! Piszą, że chleb jest żytni, gdy zawiera mąkę pszenną!

Jeśli masz ochotę na ziemniaki czy kaszę, jesz je wyłącznie z warzywami, a więc na przykład z sosem pieczarkowym. Jeśli jesz mięso, wyłącznie z dużą porcją ulubionej surówki czy sałaty z oliwą. Chcesz spaghetti - jesz je na przykłąd z oliwą i czosnkiem, czyli słynne aliolio.

Oczywiście musisz pożegnać się z pierogami, pasztecikami, ciastkami, a makaron kupować wyłącznie bezglutenowy, bo tylko taki nie zawiera pszenicy. No i musisz ograniczyć cukier. Słodyczom mówisz pa, pa, herbatę słodzisz połową dotychczasowej dawki. Masz jednak pewność, że nie tylko chudniesz, ale i pomagasz swojemu zdrowiu.

Pamiętaj, na naszej stronie znajdziesz rewelacyjne przepisy na koktajle spalające tłuszcz czy przyśpieszające metabolizm. Ale one nie zadziałają, jeśli nie zmienisz nawyków żywieniowych!

Powrót
Reklama:

Już Egipcjanie opanowali technikę oczyszczania pszennej mąki, ale że było to jedzenie drogie, biały chleb jadali najbogatsi. Badania mumii potwierdziły, że bogacze w starożytnym Egipcie cierpieli z powodu naszych chorób cywilizacyjnych: miażdżycę, otyłość, raka, choroby jelit.

Rafinowana mąka produkowana jest przez rozbicie ziarna, co powoduje, że traci wartości odżywcze, a zamienia się w bezwartościowy i szkodliwy biały proszek, który w dodatku uzależnia.

 

Jedząc białą rafinowaną mąkę, pozbawioną minerałów i błonnika uzależniamy się od pokarmów, które mają wpływ na nasze zdrowie.

Mąka ta występuje nie tylko w białym pieczywie – jest w ciastkach, makaronach, pizzach, przekąskach. Jest istotnym elementem naszej codziennej diety. I niestety ma wpływ na nasz wygląd i zdrowie,

 

1. Przybieranie na wadze

 

Rafinowana mąka to głównie węglowodany. W dodatku takie, które są szybko trawione. To powoduje gwałtowny wzrost insuliny, potem spadek. Więc chce nam się jeść na okrągło. Co jemy – najchętniej to, co szybko podniesie poziom cukru. A więc znowu ciastka i słodycze. W ten sposób tyjemy w zastraszającym tempie.

 

2. Żywność bez składników odżywczych

 

Podczas produkcji rafinowanej mąki niszczone są najważniejsze części ziarna, przede wszystkim usuwana witamina B. Badania opublikowane w Daily mail mówią, że ci którzy jedzą dużo takiej mąki, cierpią na jej chroniczny niedobór. To może powodować problemy z sercem i problemy trawienne.

Do przetwarzania mąki dodaje się enzym – amylazę, który jak wiadomo powoduje astmę.

 

3. Zmęczenie, depresja

 

Węglowodany działają fatalnie na nasz mózg – powodują zmęczenie, senność a nawet depresję. To wynik chemicznej reakcji, która zachodzi pod ich wpływem w mózgu. Dodatkowo biała mąka uzależnia, dlatego dodawana jest do różnych produktów, aby podkręcić apetyt na jedzenie.

 

Tymczasem, aby skutecznie i na długo schudnąć, wystarczy z diety wyeliminować pszenicę! To w niej zawarte są szkodliwe dla wielu osób fruktany, które powodują też otyłość:

zobacz koniecznie Gluten - fakty i mity!

Dieta bez pszenicy i z ograniczeniem cukru jest niezwykle skuteczna!

Jeśli do tego nie będziesz jadła węglowodanów razem z białkiem - efekt murowany.

Wbrew pozorom dieta nie jest wcale kłopotliwa, nie będziesz głodna i nie musisz przestrzegać żadnych innych reguł. Kupuj wyłącznie żytnie pieczywo - czytaj jednak etykiety, bo producenci oszukują! Piszą, że chleb jest żytni, gdy zawiera mąkę pszenną!

Jeśli masz ochotę na ziemniaki czy kaszę, jesz je wyłącznie z warzywami, a więc na przykład z sosem pieczarkowym. Jeśli jesz mięso, wyłącznie z dużą porcją ulubionej surówki czy sałaty z oliwą. Chcesz spaghetti - jesz je na przykłąd z oliwą i czosnkiem, czyli słynne aliolio.

Oczywiście musisz pożegnać się z pierogami, pasztecikami, ciastkami, a makaron kupować wyłącznie bezglutenowy, bo tylko taki nie zawiera pszenicy. No i musisz ograniczyć cukier. Słodyczom mówisz pa, pa, herbatę słodzisz połową dotychczasowej dawki. Masz jednak pewność, że nie tylko chudniesz, ale i pomagasz swojemu zdrowiu.

Pamiętaj, na naszej stronie znajdziesz rewelacyjne przepisy na koktajle spalające tłuszcz czy przyśpieszające metabolizm. Ale one nie zadziałają, jeśli nie zmienisz nawyków żywieniowych!

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

gluten,  pszenica,  dieta bezglutenowa,  odchudzanie,  dieta,  fruktany, 

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~OtyliaMALIK, Poznań   zgłoś nadużycie  

    CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL. ANTYCUKRZYCOWY. ♥♥♥♥♥ 3.TEMAT. CHLEB. PRZEPIS WZORCOWY WYPIEKU CHLEBA NA OTYŁOŚĆ-IRL (MINI CHLEBKI). ***** SKŁADNIKI: Kasza jaglana __400g, Kasza jęczmienna (tzw. średnia lub drobna) __250g. Gotujemy w jednym garnku (pojemność 4,0 l.) przez ok. 15 minut. Do gotowania dodajemy 2,5 l. wody. PRZYPRAWY TO: Sól kamienna nieoczyszczona, również pieprz, kminek, ew. ziała wg uznania. Po zakończeniu gotowania całość pozostawiamy pod przykryciem na ok. 5-10 minut. UGOTOWANE OBIE KASZE (RAZEM 650 GRAM) WCHŁANIAJĄ WTEDY: Całą użytą (2,5l.) do gotowania wodę, co następnie ułatwia formowanie, lepsze klejenie się tzw. mini chlebków. Do tego właśnie zestawu składników (kasze, przyprawy) dodajemy suchą masę: 150 gram otrąb pszennych i dokładnie mieszamy łyżką. Otręby chłoną wówczas dużo wody, którą uzupełniamy wlewając ok. 0,5 litra (przegotowanej). DUŻĄ ŁYŻKĄ STOŁOWĄ NABIERAMY ZMIESZANĄ MASĘ TJ. 2 KASZE TAKŻE OTRĘBY: I z uzyskanej objętości formujemy chleb tzw. cienkie mini chlebki (ugniatamy palcami). Kładziemy na papierze do pieczenia, którym uprzednio pokryliśmy powierzchnię blachy. Pieczemy w piekarniku (temp. 250oC przez ok. 50-60 minut) tj. do momentu uzyskania tzw. przyrumienienia. ISTOTNE: Wszelkie dodatki np. miód, rodzynki, wykluczone. Takie dodatki sprzyjają otyłości i cukrzycy typu 2. PRZEPIS, zamieszczony jest na stronie internetowej; ***** Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL.

Powrót