Reklama

Chodzi o Sudafed firmy Johnson&Johnson Poland.

Zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego reklama może naruszać przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych.

Hasła „Zablokowany nos i zatoki? Ociężała głowa? – Tak. To stan przeziębionej głowy” oraz „Sudafed – Szybka ulga dla przeziębionej głowy” to zdaniem GIF naruszenie  artykuł 53, ust.1 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu; oraz art. 56 pkt. 2 ustawy zabraniającego prowadzenia reklamy produktu leczniczego zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Tymczasem GIF jest zdania, że odbiorca reklamy produktu Sudafed otrzymuje przekaz, zgodnie z którym lek jest wskazany do leczenia m.in. „przeziębionej głowy”. A taka jednostka chorobowa nie istnieje. Należy ponadto podkreślić, że zgodnie z zapisem w pkt. 4.2. Charakterystyki Produktu Leczniczego – Wskazania do stosowania, lek stosuje się w objawowym leczeniu zapalenia błony śluzowej nosa i zatok przynosowych (katar, zatkany nos) w przebiegu przeziębienia, grypy, alergicznego zapalenia błony śluzowej nosa”.

Pełnomocnik spółki Johnson & Johnson w piśmie skierowanym do GIF nie zgodził się z taką opinią. Jego zdaniem „stan przeziębionej głowy” został wprowadzony do  reklamy, aby zobrazowac całe spektrum działania leku.  Ponadto w Wielkiej Brytanii istnieje określenie „headcold” , które również funkcjonuje w medycynie.

źródlo GIF

Powrót
Reklama:

Chodzi o Sudafed firmy Johnson&Johnson Poland.

Zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego reklama może naruszać przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych.

Hasła „Zablokowany nos i zatoki? Ociężała głowa? – Tak. To stan przeziębionej głowy” oraz „Sudafed – Szybka ulga dla przeziębionej głowy” to zdaniem GIF naruszenie  artykuł 53, ust.1 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu; oraz art. 56 pkt. 2 ustawy zabraniającego prowadzenia reklamy produktu leczniczego zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Tymczasem GIF jest zdania, że odbiorca reklamy produktu Sudafed otrzymuje przekaz, zgodnie z którym lek jest wskazany do leczenia m.in. „przeziębionej głowy”. A taka jednostka chorobowa nie istnieje. Należy ponadto podkreślić, że zgodnie z zapisem w pkt. 4.2. Charakterystyki Produktu Leczniczego – Wskazania do stosowania, lek stosuje się w objawowym leczeniu zapalenia błony śluzowej nosa i zatok przynosowych (katar, zatkany nos) w przebiegu przeziębienia, grypy, alergicznego zapalenia błony śluzowej nosa”.

Pełnomocnik spółki Johnson & Johnson w piśmie skierowanym do GIF nie zgodził się z taką opinią. Jego zdaniem „stan przeziębionej głowy” został wprowadzony do  reklamy, aby zobrazowac całe spektrum działania leku.  Ponadto w Wielkiej Brytanii istnieje określenie „headcold” , które również funkcjonuje w medycynie.

źródlo GIF

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

reklama,  sudafed, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót