Reklama

Pierwszą grupę produktów powodujących gazy jelitowe stanowią warzywa i rośliny strączkowe. Oczywiście nie wszystkie, ale z pewnością: karczochy, szparagi, brokuły, kapusta, kalafior, brukselka, seler, cebula, zielony groszek, słodkie ziemniaki oraz fasola (wszystkie rodzaje). Pamiętaj jednak, że te wszystkie wymienione warzywa i rośliny strączkowe przynoszą bardzo dużo korzyści dla twojego organizmu i nie należy ich eliminować całkowicie, a jedynie nie jeść kiedy chcesz uniknąć gazów. Wśród owoców, których nie powinnaś jeść w ważnych dla ciebie momentach są wszystkie te, które zawierają w swoim składzie najwyższą ilość fruktozy, sorbitolu i/lub błonnika czyli: jabłka, morele, mango, pomarańcze, brzoskwinie, gruszki, śliwki, arbuz. Wśród suszonych owoców unikaj moreli, śliwek i rodzynek. Kolejna grupa produktów, w której znajdują się winni wywoływania gazów to zboża, a wśród nich: jęczmień, siemię lniane, otręby owsiane oraz pszenica. To jednak nie koniec. Nawet jeśli nie zdiagnozowano u ciebie nietolerancji białka być może zauważyłeś, że po spożyciu pewnych produktów występują u ciebie właśnie takie dolegliwości jak gazy jelitowe. Wraz z wiekiem nasz organizm produkuje coraz mniej enzymu jelitowego laktazy, która bierze udział w prawidłowym trawieniu laktozy czyli cukru znajdującego się w mleku oraz innych produktach z grupy nabiału. Z tego względu powinnaś unikać przede wszystkim: maślanki, serków śmietankowych, śmietany, lodów, mleka, ricotty oraz jogurtów. Napoje, które przede wszystkim wywołują gazy to piwo, soda oraz soki owocowe zwłaszcza te dosładzane. I na koniec coś co osoby będące na dietach kochają najbardziej - produkty bez cukru. Pamiętaj, że te produkty mogą być słodzone chemicznymi substancjami słodzącymi, które w dodatku przyjmowane w nadmiarze wykazują silne działanie przeczyszczające. Jeśli chcesz uniknąć takiego efektu zawsze czytaj etykietę i nie wybieraj tych, które w swoim składzie mają sorbitol.

 

Powrót
Reklama:

Pierwszą grupę produktów powodujących gazy jelitowe stanowią warzywa i rośliny strączkowe. Oczywiście nie wszystkie, ale z pewnością: karczochy, szparagi, brokuły, kapusta, kalafior, brukselka, seler, cebula, zielony groszek, słodkie ziemniaki oraz fasola (wszystkie rodzaje). Pamiętaj jednak, że te wszystkie wymienione warzywa i rośliny strączkowe przynoszą bardzo dużo korzyści dla twojego organizmu i nie należy ich eliminować całkowicie, a jedynie nie jeść kiedy chcesz uniknąć gazów. Wśród owoców, których nie powinnaś jeść w ważnych dla ciebie momentach są wszystkie te, które zawierają w swoim składzie najwyższą ilość fruktozy, sorbitolu i/lub błonnika czyli: jabłka, morele, mango, pomarańcze, brzoskwinie, gruszki, śliwki, arbuz. Wśród suszonych owoców unikaj moreli, śliwek i rodzynek. Kolejna grupa produktów, w której znajdują się winni wywoływania gazów to zboża, a wśród nich: jęczmień, siemię lniane, otręby owsiane oraz pszenica. To jednak nie koniec. Nawet jeśli nie zdiagnozowano u ciebie nietolerancji białka być może zauważyłeś, że po spożyciu pewnych produktów występują u ciebie właśnie takie dolegliwości jak gazy jelitowe. Wraz z wiekiem nasz organizm produkuje coraz mniej enzymu jelitowego laktazy, która bierze udział w prawidłowym trawieniu laktozy czyli cukru znajdującego się w mleku oraz innych produktach z grupy nabiału. Z tego względu powinnaś unikać przede wszystkim: maślanki, serków śmietankowych, śmietany, lodów, mleka, ricotty oraz jogurtów. Napoje, które przede wszystkim wywołują gazy to piwo, soda oraz soki owocowe zwłaszcza te dosładzane. I na koniec coś co osoby będące na dietach kochają najbardziej - produkty bez cukru. Pamiętaj, że te produkty mogą być słodzone chemicznymi substancjami słodzącymi, które w dodatku przyjmowane w nadmiarze wykazują silne działanie przeczyszczające. Jeśli chcesz uniknąć takiego efektu zawsze czytaj etykietę i nie wybieraj tych, które w swoim składzie mają sorbitol.

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

zdrowie,  gazy jelitowe,  dieta,  jedzenie,  cebula, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót