Reklama

W dodatku oszustwo niebezpieczne. Graficy komputerowi niczym wytrawni chirurdzy plastyczni zmieniają niemal wszystko. Cera jest nieskazitelna, twarz pozbawiona zmarszczek, znikają cienie, wory pod oczami. Znikają oponki z brzucha, cellulitis, podnoszą się piersi, chudną nogi.

   Czytaj Ogłupiający fotoszop

Po co to wszystko? Masz wierzyć, że celebrytki są bez skazy, a proponowane przez reklamę kosmetyki sprawią, że i ty będziesz podobna do nich. Znikną zmarszczki, wypryski, puder w kremie sprawi, że zaczniesz wyglądać dwadzieścia lat młodziej, nowe cienie zlikwidują kurze łapki.

O ile jesteś rozsądną kobietą, masz świadomość, że reklama kłamie. Wiesz, że nie ma chodzących ideałów, że celebrytki też mają wady. Niestety, odbiorczyniami plotkarskich portali czy gazet są też nastolatki. Zapatrzone w zdjęcia idolek żyją w ułudzie, że można dojść do tak perfekcyjnego wyglądu. Nie uwierzą, że długie szczupłe nogi to kilka kliknięć myszą, że idealny owal twarzy na zdjęciu robi się bardzo podobnie.

  Czytaj koniecznie Jak dajemy się nabrać na reklamy

I to właśnie te reklamy sprawiają, że młode dziewczyny wpadają w kompleksy, a w skrajnych przypadkach odchudzając się, wpędzają się w anoreksję czy bulimię.

Świat zwariował na punkcie wyglądu i wraz z rozwojem technik komputerowych coraz łatwiej jest mamić bliźnich. I choć jest to zwykłe oszustwo, wcale nie jest łatwo z nim walczyć na gruncie prawnym.

W Polsce taką próbę podjęła w 2012 roku Katarzyna Piekarska z SLD zaskarżając do Rady Reklamy reklamę serum odmładzającego Vichy. - Wiadomo, że reklama wprowadza w błąd, bo takiego efektu jak na zdjęciu nie da się uzyskać przez stosowanie kosmetyków – argumentowała wówczas Piekarska. Niestety, niewiele ugrała, a szkoda.

 Czytaj Uważasz, że reklama klamie? złóż skargę!

W 2011 roku Urząd ds. Standardów w Reklamie w Wielkiej Brytanii zakazał pokazywania reklam Lancome z Julią Roberts i Maybelline z Christy Turlington, podkreślając, że przekaz reklam jest mylący. Podobnie z reklam zniknęła Rachel Weisz, a w USA Taylor Swift. Urzędy badające sprawę uznały, że „zmiany w retuszu poszły zbyt daleko”. Są to jednak jednostkowe decyzje i niewiele znaczące w masie zdjęć z fotoszopa, które zalewają nas codziennie. Dlatego konsumenci muszą sami się bronić swoją świadomością faktu, że wszystko jest ułudą, a ludzie i produkty przedstawione na zdjęciach są wytworem pracy grafików komputerowych i z realnym światem niewiele mają wspólnego. (gm)

A tu dla poprawienia humoru, zobaczcie też koniecznie

Zanim kupisz ubranie w internecie...

 

Powrót
Reklama:
Podobne artykuły:

W dodatku oszustwo niebezpieczne. Graficy komputerowi niczym wytrawni chirurdzy plastyczni zmieniają niemal wszystko. Cera jest nieskazitelna, twarz pozbawiona zmarszczek, znikają cienie, wory pod oczami. Znikają oponki z brzucha, cellulitis, podnoszą się piersi, chudną nogi.

   Czytaj Ogłupiający fotoszop

Po co to wszystko? Masz wierzyć, że celebrytki są bez skazy, a proponowane przez reklamę kosmetyki sprawią, że i ty będziesz podobna do nich. Znikną zmarszczki, wypryski, puder w kremie sprawi, że zaczniesz wyglądać dwadzieścia lat młodziej, nowe cienie zlikwidują kurze łapki.

O ile jesteś rozsądną kobietą, masz świadomość, że reklama kłamie. Wiesz, że nie ma chodzących ideałów, że celebrytki też mają wady. Niestety, odbiorczyniami plotkarskich portali czy gazet są też nastolatki. Zapatrzone w zdjęcia idolek żyją w ułudzie, że można dojść do tak perfekcyjnego wyglądu. Nie uwierzą, że długie szczupłe nogi to kilka kliknięć myszą, że idealny owal twarzy na zdjęciu robi się bardzo podobnie.

  Czytaj koniecznie Jak dajemy się nabrać na reklamy

I to właśnie te reklamy sprawiają, że młode dziewczyny wpadają w kompleksy, a w skrajnych przypadkach odchudzając się, wpędzają się w anoreksję czy bulimię.

Świat zwariował na punkcie wyglądu i wraz z rozwojem technik komputerowych coraz łatwiej jest mamić bliźnich. I choć jest to zwykłe oszustwo, wcale nie jest łatwo z nim walczyć na gruncie prawnym.

W Polsce taką próbę podjęła w 2012 roku Katarzyna Piekarska z SLD zaskarżając do Rady Reklamy reklamę serum odmładzającego Vichy. - Wiadomo, że reklama wprowadza w błąd, bo takiego efektu jak na zdjęciu nie da się uzyskać przez stosowanie kosmetyków – argumentowała wówczas Piekarska. Niestety, niewiele ugrała, a szkoda.

 Czytaj Uważasz, że reklama klamie? złóż skargę!

W 2011 roku Urząd ds. Standardów w Reklamie w Wielkiej Brytanii zakazał pokazywania reklam Lancome z Julią Roberts i Maybelline z Christy Turlington, podkreślając, że przekaz reklam jest mylący. Podobnie z reklam zniknęła Rachel Weisz, a w USA Taylor Swift. Urzędy badające sprawę uznały, że „zmiany w retuszu poszły zbyt daleko”. Są to jednak jednostkowe decyzje i niewiele znaczące w masie zdjęć z fotoszopa, które zalewają nas codziennie. Dlatego konsumenci muszą sami się bronić swoją świadomością faktu, że wszystko jest ułudą, a ludzie i produkty przedstawione na zdjęciach są wytworem pracy grafików komputerowych i z realnym światem niewiele mają wspólnego. (gm)

A tu dla poprawienia humoru, zobaczcie też koniecznie

Zanim kupisz ubranie w internecie...

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

fotoszop,  celebryci,  modelki,  gwiazdy,  uroda,  kompleksy, 

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~aHK6J6 drfxcmlkwntj, [url=http://ndubdywkfwkq.com/]ndubdywkfwkq[/url], [link=http://jpztrksmcvzb.com/]jpztrksmcvzb[/link], http://qxzfkpexpjbz.com/   zgłoś nadużycie  

    aHK6J6 drfxcmlkwntj, [url=http://ndubdywkfwkq.com/]ndubdywkfwkq[/url], [link=http://jpztrksmcvzb.com/]jpztrksmcvzb[/link], http://qxzfkpexpjbz.com/

Powrót