Reklama

Zacznij od tego, jakie masz oczekiwania względem przyszłości, pomyśl gdzie chcesz się znaleźć za rok, dwa czy też pięć lat i dalej. Ważne, aby być w stosunku do siebie szczerym. Zrób analizę swoich oczekiwań. Odpowiedz sobie na pytanie - jak często poświęcam czas dla samego siebie?

PAMIĘTAJ! Każda rewolucja zaczyna się w nas, aby była udana, musi być przemyślana.

Kolejnym krokiem w ocenie swoich oczekiwań i możliwości jest spisanie własnych pomysłów. Skonsultuj je z najbliższymi. I WAŻNE, nie działaj pochopnie. Zapał i entuzjazm tworzenia, to pierwsze bodźce do działania, ale szybko przemijają. Są chwilowe, nie stanowią determinantu i gwarancji skuteczności.

Masz już pomysł, określ teraz cele – co chcesz osiągnąć, jak będziesz pracować, co jest ci niezbędne do podjęcia próby. Przygotuj analizę SWOT. To najprostsze narzędzie weryfikujące, jakie są szanse i zagrożenia założenia własnego biznesu. Zweryfikuj słabe i mocne strony. Dzięki analizie, stworzysz podstawę własnej działalności i zaplanujesz kolejne etapy.

Przygotuj strategię, wypisz konkurencję, wybierz pięć produktów lub usług w twojej dziedzinie, które przykuły twoją uwagę a ich właściciele odnieśli sukces. Napisz jak będziesz działać, jakich narzędzi użyjesz do promocji swojego biznesu. Nie zapomnij też o grupie docelowej, czyli o klientach – jak chcesz ich pozyskać?

Nie bój się próbować, strach jest największą zmorą w podejmowaniu ryzyka. Zaprzyjaźnij się z nim, bez poniesionego ryzyka nie odniesiesz sukcesu.

Po stworzeniu strategii firmy, zweryfikowaniu konkurencji, przygotowaniu analizy SWOT, przyszedł czas na nazwę firmy. Nazwy nie zostawiaj na ostatnią chwilę. Pamiętaj również, że twoja firma musi istnieć w Internecie. Sprawdź dostępność domen odnosząc się do wymyślonej nazwy. Odpowiednia nazwa i strona to podstawa dalszego działania.

Przygotuj budżet, zaplanuj wydatki i przyszłe koszty. Rozpisz sobie harmonogram działań i często go aktualizuj.

Czy podejmujesz nadal próbę wyjścia z szeregu? Jeżeli odpowiedź brzmi TAK, zapewne zastanawiasz się gdzie szukać pomocy i odpowiedzi na pytania…

Być może błądzisz, czytasz fora internetowe, przeszukujesz internet w znalezieniu „złotego środka”. Jednej, gotowej odpowiedzi na nurtujące pytania raczej nie znajdziesz. Dlaczego? Odpowiedź jest taka, że możesz dostać wskazówki, ale nikt za ciebie nie poniesie trudu poszukiwań i nie da gotowej recepty. Pamiętaj, że los twojej firmy leży przede wszystkim w twoich rękach.

Co możesz jednak zrobić, aby ułatwić sobie start? Zacznij od wizyty w Urzędzie Pracy i zapytaj się o dofinansowania dla startupów, wybierz się na konsultację do inkubatora przedsiębiorczości, pójdź na szkolenie, skorzystaj z warsztatów. Zapisz się na branżowe konferencje. Dobrym źródłem informacji są również znajomi posiadający własne biznesy. Skonsultuj planowane wydatki i formę rejestracji z księgową. Poczytaj o prawnych aspektach prowadzenia biznesu.

Szukaj informacji, czytaj, słuchaj, analizuj, wyciągaj wnioski, działaj!

Warunkiem do urzeczywistnienia twojego marzenia jest determinacja. Często będziesz się potykać, ale jeżeli wierzysz w swój pomysł na firmę, nie schodź z wybranej raz drogi.

Ucz się na błędach swoich i cudzych ;). Kieruj się intuicją. Wielcy tego świata tak właśnie robili. Ty też możesz sięgnąć gwiazd.

Paulina Mielniczuk
Red Spot Marketing&PR Agency

www.redspotagency.pl

www.facebook.com/RedSpotAgency

 

 

Powrót
Reklama:

Zacznij od tego, jakie masz oczekiwania względem przyszłości, pomyśl gdzie chcesz się znaleźć za rok, dwa czy też pięć lat i dalej. Ważne, aby być w stosunku do siebie szczerym. Zrób analizę swoich oczekiwań. Odpowiedz sobie na pytanie - jak często poświęcam czas dla samego siebie?

PAMIĘTAJ! Każda rewolucja zaczyna się w nas, aby była udana, musi być przemyślana.

Kolejnym krokiem w ocenie swoich oczekiwań i możliwości jest spisanie własnych pomysłów. Skonsultuj je z najbliższymi. I WAŻNE, nie działaj pochopnie. Zapał i entuzjazm tworzenia, to pierwsze bodźce do działania, ale szybko przemijają. Są chwilowe, nie stanowią determinantu i gwarancji skuteczności.

Masz już pomysł, określ teraz cele – co chcesz osiągnąć, jak będziesz pracować, co jest ci niezbędne do podjęcia próby. Przygotuj analizę SWOT. To najprostsze narzędzie weryfikujące, jakie są szanse i zagrożenia założenia własnego biznesu. Zweryfikuj słabe i mocne strony. Dzięki analizie, stworzysz podstawę własnej działalności i zaplanujesz kolejne etapy.

Przygotuj strategię, wypisz konkurencję, wybierz pięć produktów lub usług w twojej dziedzinie, które przykuły twoją uwagę a ich właściciele odnieśli sukces. Napisz jak będziesz działać, jakich narzędzi użyjesz do promocji swojego biznesu. Nie zapomnij też o grupie docelowej, czyli o klientach – jak chcesz ich pozyskać?

Nie bój się próbować, strach jest największą zmorą w podejmowaniu ryzyka. Zaprzyjaźnij się z nim, bez poniesionego ryzyka nie odniesiesz sukcesu.

Po stworzeniu strategii firmy, zweryfikowaniu konkurencji, przygotowaniu analizy SWOT, przyszedł czas na nazwę firmy. Nazwy nie zostawiaj na ostatnią chwilę. Pamiętaj również, że twoja firma musi istnieć w Internecie. Sprawdź dostępność domen odnosząc się do wymyślonej nazwy. Odpowiednia nazwa i strona to podstawa dalszego działania.

Przygotuj budżet, zaplanuj wydatki i przyszłe koszty. Rozpisz sobie harmonogram działań i często go aktualizuj.

Czy podejmujesz nadal próbę wyjścia z szeregu? Jeżeli odpowiedź brzmi TAK, zapewne zastanawiasz się gdzie szukać pomocy i odpowiedzi na pytania…

Być może błądzisz, czytasz fora internetowe, przeszukujesz internet w znalezieniu „złotego środka”. Jednej, gotowej odpowiedzi na nurtujące pytania raczej nie znajdziesz. Dlaczego? Odpowiedź jest taka, że możesz dostać wskazówki, ale nikt za ciebie nie poniesie trudu poszukiwań i nie da gotowej recepty. Pamiętaj, że los twojej firmy leży przede wszystkim w twoich rękach.

Co możesz jednak zrobić, aby ułatwić sobie start? Zacznij od wizyty w Urzędzie Pracy i zapytaj się o dofinansowania dla startupów, wybierz się na konsultację do inkubatora przedsiębiorczości, pójdź na szkolenie, skorzystaj z warsztatów. Zapisz się na branżowe konferencje. Dobrym źródłem informacji są również znajomi posiadający własne biznesy. Skonsultuj planowane wydatki i formę rejestracji z księgową. Poczytaj o prawnych aspektach prowadzenia biznesu.

Szukaj informacji, czytaj, słuchaj, analizuj, wyciągaj wnioski, działaj!

Warunkiem do urzeczywistnienia twojego marzenia jest determinacja. Często będziesz się potykać, ale jeżeli wierzysz w swój pomysł na firmę, nie schodź z wybranej raz drogi.

Ucz się na błędach swoich i cudzych ;). Kieruj się intuicją. Wielcy tego świata tak właśnie robili. Ty też możesz sięgnąć gwiazd.

Paulina Mielniczuk
Red Spot Marketing&PR Agency

www.redspotagency.pl

www.facebook.com/RedSpotAgency

 

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

startupwoman,  Paulina Mielniczuk,  praca,  kariera,  firma, 

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~buszująca   zgłoś nadużycie  

    Dziś tego właśnie mi trzeba było - dziękuję!

Powrót