Reklama

Postrzegamy siebie przez pryzmat tego, co robimy a nie tego, jacy jesteśmy.Jak spoglądamy na nasze dzieci i o nich rozmawiamy, jakie pytania sobie zadajemy najczęściej?

Czy nie jest to związane z ich przyszłym zawodem?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym schematem myślenia i postępowania?

Jesteśmy przecież kimś więcej niż tylko zawodami, jakie wybierzemy.

 

A jednak praktycznie przez całe nasze życie jesteśmy oceniani przez pryzmat tego, co robimy. Dlatego też wiele osób pracuje nad samorozwojem i osiągnięciem szczęścia w spełnieniu zawodowym.

W pracy nad sobą ważną rolę odgrywa silna wola. Silna wola powiązana jest z każdą sferą naszego życia.

 

Co to jest ta silna wola?

 

Nie rodzimy się wyposażeni w silną wolę. Nikt też nie jest wyposażony w siłę mentalną w momencie pojawienia się na świecie.

Siła mentalna lub silna wola jest rozwijana przez nas w trakcie naszego życia. W każdym momencie naszego życia możemy zacząć pracować nad naszym rozwojem osobistym w tym obszarze. Siła mentalna polega na pielęgnowaniu w sobie dobrych nawyków, które powodują, że stajemy się silniejsi. Duże znaczenie ma oczywiście wychowanie i nawyki utrwalone podczas najwcześniejszych lat i zbieranych doświadczeń.

 

Badania nad silną wolą opublikowała psychoterapeutka Amy Morin w książce pod tytułem „13 rzeczy, których nie robią ludzie o silnej woli”. Jestem właśnie po lekturze tej książki i od razu dzielę się najważniejszymi spostrzeżeniami. Proste i jasne, warte przypomnienia w te upalne dni.

 

Nasza silna wola to nic innego, jak „mięsień” - i warto nad nią pracować. Jak go trenować?

 

  1. Gospodaruj swoją energią rozsądnie

Każda z nas jest w codziennie rozpraszany przez rzeczy mniej lub bardziej istotne. Wykonujemy czynności, które mogą wydawać się mało ważne lub nieproduktywne.

Zasada numer jeden – priorytetyzuj swoje zadania. Koncentruj się na rzeczach, które są najważniejsze dla Ciebie do osiągnięcia wyznaczonego celu.

 

Ćwiczenie;

  • Na co przeznaczasz większą część czasu w ciągu dnia?

  • Jak się z tym czujesz?

 

  • Jesteś humorzasta, ospała czy naenergetyzowana i zmotywowana, kiedy odpowiadasz na pytanie o to, co zajmuje Ci najwięcej czasu?

 

  1. Negatywne myśli

Która z nas ich nie ma? Która z nas nie ma negatywnych myśli wobec oceny własnej osoby? Zamiast rozkładać te czarne chmury myśli na czynniki pierwsze, lepiej zacząć rozmawiać ze sobą samą, jak z najlepszą przyjaciółką i nie ulegać pogłębianiu krytycyzmu. Krytycyzm jest zabójcą naszej energii. Polub siebie i dbaj o siebie. Częściej pytaj o swoje potrzeby i ich zaspokajanie.

 

Zadaj sobie teraz pytanie:

  • W czym jesteś dobra?

  • Na myśl o czym, Twoje serce zaczyna bić mocniej?

 

  1. wyznaczaj sobie cele

Osoby z silną wolą pracują nad ustaleniem celów osobistych oraz zawodowych, nadają im znaczenie i są świadomi przyczyn swoich celów. Przeciwności są wyzwaniami, a nie kłodami czy ograniczeniami na drodze do sukcesu.

 

  • Jaki jest Twój cel?

  • Jaka jest perspektywa realizacji tego celu?

  • Po czym będziesz wiedzieć, że cel jest osiągnięty?

 

 

  1. monitoruj postęp w realizacji celu

silna wola to także znalezienie czasu dla samej siebie i rozmowa ze sobą o sobie i tym, co robię i jak to robię.

 

  • Zaplanuj sobie czas na pogawędkę ze sobą w ciszy i spokoju. 5 minut dziennie

 

  1. tolerancja dla braku komfortu lub niewygody

Wyjście ze strefy komfortu dziś, daje nam większy komfort jutro. Jeśli pracujemy nad własnymi ograniczeniami to każda możliwość przepracowania danej słabości jest ćwiczeniem naszej silnej woli.

Masz lęk przed wystąpieniem w grupie osób? Onieśmiela Ciebie silny lider? Każdy kontakt z drugą osobą jest wystąpieniem publicznym, obserwuj siebie i oswajaj swoją nieśmiałość

 

 

Na koniec najważniejsza część treningu silnej woli:

Rywalizacja jest nieodłącznym elementem naszego życia. Rywalizujemy w sposób mniej lub bardziej świadomy.

 

Mentalnie silne osoby nie porównują się do nikogo. Mentalnie silne osoby koncentrują się na życiu zgodnie z wartościami, jaki wyznają. Silna wola i jej trening to odpowiadanie sobie na pytanie, czy jestem wierna moim wartością.

 

Jakie są Twoje wartości? Zapamiętaj je i dbaj o nie.

Magda Stawska

 

 

Powrót
Reklama:

Postrzegamy siebie przez pryzmat tego, co robimy a nie tego, jacy jesteśmy.Jak spoglądamy na nasze dzieci i o nich rozmawiamy, jakie pytania sobie zadajemy najczęściej?

Czy nie jest to związane z ich przyszłym zawodem?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym schematem myślenia i postępowania?

Jesteśmy przecież kimś więcej niż tylko zawodami, jakie wybierzemy.

 

A jednak praktycznie przez całe nasze życie jesteśmy oceniani przez pryzmat tego, co robimy. Dlatego też wiele osób pracuje nad samorozwojem i osiągnięciem szczęścia w spełnieniu zawodowym.

W pracy nad sobą ważną rolę odgrywa silna wola. Silna wola powiązana jest z każdą sferą naszego życia.

 

Co to jest ta silna wola?

 

Nie rodzimy się wyposażeni w silną wolę. Nikt też nie jest wyposażony w siłę mentalną w momencie pojawienia się na świecie.

Siła mentalna lub silna wola jest rozwijana przez nas w trakcie naszego życia. W każdym momencie naszego życia możemy zacząć pracować nad naszym rozwojem osobistym w tym obszarze. Siła mentalna polega na pielęgnowaniu w sobie dobrych nawyków, które powodują, że stajemy się silniejsi. Duże znaczenie ma oczywiście wychowanie i nawyki utrwalone podczas najwcześniejszych lat i zbieranych doświadczeń.

 

Badania nad silną wolą opublikowała psychoterapeutka Amy Morin w książce pod tytułem „13 rzeczy, których nie robią ludzie o silnej woli”. Jestem właśnie po lekturze tej książki i od razu dzielę się najważniejszymi spostrzeżeniami. Proste i jasne, warte przypomnienia w te upalne dni.

 

Nasza silna wola to nic innego, jak „mięsień” - i warto nad nią pracować. Jak go trenować?

 

  1. Gospodaruj swoją energią rozsądnie

Każda z nas jest w codziennie rozpraszany przez rzeczy mniej lub bardziej istotne. Wykonujemy czynności, które mogą wydawać się mało ważne lub nieproduktywne.

Zasada numer jeden – priorytetyzuj swoje zadania. Koncentruj się na rzeczach, które są najważniejsze dla Ciebie do osiągnięcia wyznaczonego celu.

 

Ćwiczenie;

  • Na co przeznaczasz większą część czasu w ciągu dnia?

  • Jak się z tym czujesz?

 

  • Jesteś humorzasta, ospała czy naenergetyzowana i zmotywowana, kiedy odpowiadasz na pytanie o to, co zajmuje Ci najwięcej czasu?

 

  1. Negatywne myśli

Która z nas ich nie ma? Która z nas nie ma negatywnych myśli wobec oceny własnej osoby? Zamiast rozkładać te czarne chmury myśli na czynniki pierwsze, lepiej zacząć rozmawiać ze sobą samą, jak z najlepszą przyjaciółką i nie ulegać pogłębianiu krytycyzmu. Krytycyzm jest zabójcą naszej energii. Polub siebie i dbaj o siebie. Częściej pytaj o swoje potrzeby i ich zaspokajanie.

 

Zadaj sobie teraz pytanie:

  • W czym jesteś dobra?

  • Na myśl o czym, Twoje serce zaczyna bić mocniej?

 

  1. wyznaczaj sobie cele

Osoby z silną wolą pracują nad ustaleniem celów osobistych oraz zawodowych, nadają im znaczenie i są świadomi przyczyn swoich celów. Przeciwności są wyzwaniami, a nie kłodami czy ograniczeniami na drodze do sukcesu.

 

  • Jaki jest Twój cel?

  • Jaka jest perspektywa realizacji tego celu?

  • Po czym będziesz wiedzieć, że cel jest osiągnięty?

 

 

  1. monitoruj postęp w realizacji celu

silna wola to także znalezienie czasu dla samej siebie i rozmowa ze sobą o sobie i tym, co robię i jak to robię.

 

  • Zaplanuj sobie czas na pogawędkę ze sobą w ciszy i spokoju. 5 minut dziennie

 

  1. tolerancja dla braku komfortu lub niewygody

Wyjście ze strefy komfortu dziś, daje nam większy komfort jutro. Jeśli pracujemy nad własnymi ograniczeniami to każda możliwość przepracowania danej słabości jest ćwiczeniem naszej silnej woli.

Masz lęk przed wystąpieniem w grupie osób? Onieśmiela Ciebie silny lider? Każdy kontakt z drugą osobą jest wystąpieniem publicznym, obserwuj siebie i oswajaj swoją nieśmiałość

 

 

Na koniec najważniejsza część treningu silnej woli:

Rywalizacja jest nieodłącznym elementem naszego życia. Rywalizujemy w sposób mniej lub bardziej świadomy.

 

Mentalnie silne osoby nie porównują się do nikogo. Mentalnie silne osoby koncentrują się na życiu zgodnie z wartościami, jaki wyznają. Silna wola i jej trening to odpowiadanie sobie na pytanie, czy jestem wierna moim wartością.

 

Jakie są Twoje wartości? Zapamiętaj je i dbaj o nie.

Magda Stawska

 

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

Magda Stawska,  startupwoman,  kobieta,  kariera,  praca, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót