Reklama:
Reklama:

W tej charytatywnej akcji wezmą udział gracze i ich zaproszeni goście - w tym wokalista Wojciech „Łozo” Łozowski, były lider zespołu Afromental. W sobotę, 9 grudnia o godzinie 12, zaczną grać w najpopularniejsze gry („PlayerUnknown’s Battlegrounds”, „Fortnite”, „Destiny 2”, „Counter Strike: Global Offensive”) w studiu w Warszawie. Łącznie wszyscy spędzą na graniu 36 godzin.

 

game

Klikać i zabawiać, czyniąc dobro

Przez cały czas na oczach internautów uczestnicy gamingowego wyzwania, poza graniem, będą mieli do wykonania różne zadania ze studia, swojego domu lub garażu. Popularny wokalista „Łozo” dołączy do graczy w studiu w niedzielę, 10 grudnia, w godzinach 14-16. Tego samego dnia w godz. 18-20 Krzysztof „Jankes” Jankowski, prezenter znany z Radia ESKA i TVP2, wraz z pracownikami fundacji opowie jak zapisać się do bazy potencjalnych Dawców szpiku (sam w niej figuruje).

Oprócz nich w wyzwaniu wezmą udział m.in. popularni influencerzy: Rezigiusz Wierzgoń (prawie 3 mln subskrybentów na YouTubie) czy Piotr „Izak” Skowyrski (ponad 1,5 mln subskrybentów), który komentował w telewizji mecz Polska-Niemcy w czasie Mistrzostw Europy 2016.

Nie zabraknie także warstwy artystycznej, a to za sprawą specjalistki od makijażu i YouTuberki Dorota’s Freaks, która zadba ona o klimatyczny makijaż graczy obecnych w warszawskim studiu, upodabniając ich do postaci z gier.

Edukacja poprzez zabawę

Całe przedsięwzięcie będzie można oglądać w internetowej transmisji na kanale http://www.twitch.tv/nvidiageforcepl. Przez cały czas uczestnicy NVIDIA CHARITY STREAM będą namawiać widzów do rejestrowania się w bazie potencjalnych Dawców szpiku i przekazywania pieniędzy na Fundację DKMS. Szuka ona Dawców dla Pacjentów z nowotworami krwi , potrzebujących przeszczepienia komórek macierzystych szpiku. Akcja ma także za zadanie poszerzać wiedzę na temat dawstwa.

– Z raportu ośrodka badawczego TNS Polska dla naszej fundacji wynika, że czterech na pięciu Polaków opowiada się za ideą dawstwa szpiku, a jednocześnie ponad dwie trzecie Polaków nie wie, co to tak naprawdę oznacza - tłumaczy dr Tigran Torosian, lekarz hematolog i dyrektor medyczny Fundacji DKMS. - Tymczasem szpik pobiera się nie poprzez nakłuwanie kręgosłupa, jak sądzi wiele osób, ale z kości biodrowej. Niczym to Dawcy nie grozi. Zresztą od dawna w ogromnej większości przypadków komórki macierzyste pobiera się z krwi obwodowej – podkreśla.

Jak co roku w okresie przedświątecznym firma NVIDIA mobilizuje społeczność graczy do podzielenia się swoją pasją i wsparcia szczytnego celu. - Ta edycja jest wyjątkowa, bo nie zbieramy wyłącznie pieniędzy dla Fundacji DKMS, ale również chcemy edukować. Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie liczba osób zarejestrowanych w bazie potencjalnych Dawców szpiku znacznie wzrośnie – zaznacza Jan Adryański, Community, PR Manager Central Eastern Europe w NVIDIA.

Partnerem inicjatywy jest firma ACER. - Od samego początku wiedzieliśmy, że warto pomóc. Żadnemu rodzicowi nie trzeba długo tłumaczyć jak ważne jest zdrowie dzieci. Tym bardziej, jeśli najmłodsi muszą toczyć ciężką walkę z chorobą nowotworową. Każde wsparcie finansowe może przyczynić się do poprawy stanu zdrowia najmłodszych i powinniśmy o tym pamiętać podczas oglądania transmisji - mówi Tomasz Szymański, Marketing Manager Eastern Europe w Acer. - Z naszej strony zapewnimy najwyższej jakości sprzęt, z którego korzystają najlepsi e-sportowcy w kraju i za granicą. Od lat bierzemy udział w turniejach i wydarzeniach charytatywnych, angażujących społeczność skupioną wokół profesjonalnych graczy komputerowych – dodaje.

Rok temu uczestnicy wydarzenia grali dla Przylądka Nadziei i udało się wtedy uzbierać kwotę 73 436 zł. Z kolei dwa lata temu akcja była organizowana dla podopiecznych Kliniki Budzik, walczącej o wybudzanie dzieci w śpiączce.

Szczegółowy program całego wydarzenia jest dostępny na stronie https://www.nvidia.pl/geforce/nvidia-charity-stream. Tam też można dokonać wpłat na rzecz Fundacji DKMS.


Tagi:

pomoc,  społeczeństwo, 

Loading...

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót
Reklama: