Reklama

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest członkiem EASA Alliance – europejskiego zrzeszenia organizacji samoregulacyjnych z 26 krajów. Pozwala to na koordynację działań międzynarodowych, m.in. zwalczanie nieuczciwych reklam przesyłanych z terytorium innych krajów. Związek jest również partnerem Komisji Europejskiej, uczestniczy w kształtowaniu systemu samoregulacji w reklamie na forum Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej samoregulacja jest szczególnie skuteczną metodą promocji i ochrony dobrych praktyk w szeroko rozumianej sferze reklamy i komunikacji marketingowej.

Rada Reklamy jest finansowana przez środowiska reklamowe, które chcą dbać o jakość emitowanych i drukowanych reklam. Najważniejsza kwestia dotyczy tego, aby reklama zawierała prawdziwe informacje o produkcie i nie wprowadzała odbiorcy w błąd. Nie można też żerowac na takich uczuciach jak strach czy obawa konsumenta, by w ten sposób namawiać go do nabywania różnych produktów. Reklama nie może również zachęcac do aktów przemocy, dyskryminować z jakiegokolwiek powodu (płci, koloru skóry, wyznania itp.) i przede wszytkim nadużywać braku wiedzy czy doświadczenia konsumenta.

Każdy kto uważa, że reklama, która widział, łamie powyższe zasady może złożyć skargę do Komisji Etyki Reklamy wypełniając formularz.

 

Powrót
Reklama:

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest członkiem EASA Alliance – europejskiego zrzeszenia organizacji samoregulacyjnych z 26 krajów. Pozwala to na koordynację działań międzynarodowych, m.in. zwalczanie nieuczciwych reklam przesyłanych z terytorium innych krajów. Związek jest również partnerem Komisji Europejskiej, uczestniczy w kształtowaniu systemu samoregulacji w reklamie na forum Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej samoregulacja jest szczególnie skuteczną metodą promocji i ochrony dobrych praktyk w szeroko rozumianej sferze reklamy i komunikacji marketingowej.

Rada Reklamy jest finansowana przez środowiska reklamowe, które chcą dbać o jakość emitowanych i drukowanych reklam. Najważniejsza kwestia dotyczy tego, aby reklama zawierała prawdziwe informacje o produkcie i nie wprowadzała odbiorcy w błąd. Nie można też żerowac na takich uczuciach jak strach czy obawa konsumenta, by w ten sposób namawiać go do nabywania różnych produktów. Reklama nie może również zachęcac do aktów przemocy, dyskryminować z jakiegokolwiek powodu (płci, koloru skóry, wyznania itp.) i przede wszytkim nadużywać braku wiedzy czy doświadczenia konsumenta.

Każdy kto uważa, że reklama, która widział, łamie powyższe zasady może złożyć skargę do Komisji Etyki Reklamy wypełniając formularz.

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

reklama,  rada etyki reklamy, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót