Reklama
Specjaliści od marketingu wiedzą co robią, umieszczając reklamowane produkty wśród pięknych kobiet. Jak wynika z ustaleń psychologów, widok atrakcyjnej modelki wpływa na irracjonalność zachowań ekonomicznych mężczyzn.

Kanadyjscy uczeni, Margo Wilson i Martin Daly z Uniwersytetu McMaster w Hamilton, oferowali badanym małą nagrodę pieniężną następnego dnia lub dużo większą wypłatę nieco później. Naukowcy chcieli sprawdzić czy widok atrakcyjnych osobników płci przeciwnej, wpływa na racjonalność ich decyzji finansowych. Jak się okazało, jednej z grup badanych oddalenie nagrody w czasie sprawiało szczególne trudności.

Zadaniem 209 studentek i studentów było ocenić zdjęcia prezentujące atrakcyjne vs. nieatrakcyjne samochody lub fotografie atrakcyjnych vs. nieatrakcyjnych osób płci przeciwnej. Zdjęcia mniej lub bardziej pożądanych maszyn i ludzi naukowcy pozyskali z popularnych stron, na których anonimowi internauci szacują na skali 1-10 „falę gorąca”, jaką wywołują w nich kolejne zdjęcia prezentujących się w serwisie użytkowników sieci oraz (na innej stronie) atrakcyjność ich samochodów. Za udział w eksperymencie badacze oferowali studentom czek na sumę od 15 do 35 dolarów do zrealizowania nazajutrz po eksperymencie lub od 50 do 75 dolarów do odbioru w bliżej nieokreślonej przyszłości (między jednym a ośmioma miesiącami od zakończenia badania). Dotychczasowe badania wskazywały na efekt pomniejszania przyszłych zysków. Ludzie bardziej cenili sobie przysłowiowego „wróbla w garści”, czyli zyski mniejsze, ale szybkie. Naukowcy oczekiwali jednak, że różnica między nagrodami jest tak duża, że badani będą skłonni zaczekać na dużo większą wypłatę.

Jak się okazało, ocenianie zdjęć nie wpływało na racjonalność decyzji kobiet. Również mężczyźni oceniający samochody i mniej atrakcyjne kobiety, zachowywali się zgodnie z założeniami i wyrażali chęć odbioru dużo większej nagrody w niesprecyzowanej przyszłości. Chłodne kalkulacje zaczęły jednak zawodzić mężczyzn, których zadaniem było rangowanie zdjęć wyjątkowo atrakcyjnych kobiet – ci częściej decydowali się na szybki zysk.

W toku ewolucji każda z płci wytworzyła odmienne strategie związane z sukcesem reprodukcyjnym. Stąd każda z płci oferuje i poszukuje odmiennych cech, żeby pozyskać atrakcyjnego partnera. Kobiety preferują związki długoterminowe, wybierając mężczyzn skłonnych do zainwestowania swoich zasobów, zaś mężczyźni wyczuleni są na nawiązanie krótkoterminowych relacji z płodnymi partnerkami. – Widok ładnej kobiety sprawia, że mężczyźni chcą szybko pozyskać zasoby, które dadzą im przewagę nad potencjalnymi konkurentami – tłumaczy doktor Wilson. – Mężczyźni, którzy mają duże zasoby, mają większe szanse na przyciągnięcie atrakcyjnej partnerki – kontynuuje psycholog. Badacze planują powtórzenie eksperymentu w celu ustalenia czy starsi lub żonaci panowie są odporni na ekonomiczne oddziaływanie wdzięków pięknych pań.

Więcej informacji:
Wilson, M., Daly, M. (2004). Do pretty women inspire men to discount the future? Biology Letters (Proc. R. Soc. Lond. B; Suppl. 271, 177-S179.
 
 
Powrót
Reklama:
Specjaliści od marketingu wiedzą co robią, umieszczając reklamowane produkty wśród pięknych kobiet. Jak wynika z ustaleń psychologów, widok atrakcyjnej modelki wpływa na irracjonalność zachowań ekonomicznych mężczyzn.

Kanadyjscy uczeni, Margo Wilson i Martin Daly z Uniwersytetu McMaster w Hamilton, oferowali badanym małą nagrodę pieniężną następnego dnia lub dużo większą wypłatę nieco później. Naukowcy chcieli sprawdzić czy widok atrakcyjnych osobników płci przeciwnej, wpływa na racjonalność ich decyzji finansowych. Jak się okazało, jednej z grup badanych oddalenie nagrody w czasie sprawiało szczególne trudności.

Zadaniem 209 studentek i studentów było ocenić zdjęcia prezentujące atrakcyjne vs. nieatrakcyjne samochody lub fotografie atrakcyjnych vs. nieatrakcyjnych osób płci przeciwnej. Zdjęcia mniej lub bardziej pożądanych maszyn i ludzi naukowcy pozyskali z popularnych stron, na których anonimowi internauci szacują na skali 1-10 „falę gorąca”, jaką wywołują w nich kolejne zdjęcia prezentujących się w serwisie użytkowników sieci oraz (na innej stronie) atrakcyjność ich samochodów. Za udział w eksperymencie badacze oferowali studentom czek na sumę od 15 do 35 dolarów do zrealizowania nazajutrz po eksperymencie lub od 50 do 75 dolarów do odbioru w bliżej nieokreślonej przyszłości (między jednym a ośmioma miesiącami od zakończenia badania). Dotychczasowe badania wskazywały na efekt pomniejszania przyszłych zysków. Ludzie bardziej cenili sobie przysłowiowego „wróbla w garści”, czyli zyski mniejsze, ale szybkie. Naukowcy oczekiwali jednak, że różnica między nagrodami jest tak duża, że badani będą skłonni zaczekać na dużo większą wypłatę.

Jak się okazało, ocenianie zdjęć nie wpływało na racjonalność decyzji kobiet. Również mężczyźni oceniający samochody i mniej atrakcyjne kobiety, zachowywali się zgodnie z założeniami i wyrażali chęć odbioru dużo większej nagrody w niesprecyzowanej przyszłości. Chłodne kalkulacje zaczęły jednak zawodzić mężczyzn, których zadaniem było rangowanie zdjęć wyjątkowo atrakcyjnych kobiet – ci częściej decydowali się na szybki zysk.

W toku ewolucji każda z płci wytworzyła odmienne strategie związane z sukcesem reprodukcyjnym. Stąd każda z płci oferuje i poszukuje odmiennych cech, żeby pozyskać atrakcyjnego partnera. Kobiety preferują związki długoterminowe, wybierając mężczyzn skłonnych do zainwestowania swoich zasobów, zaś mężczyźni wyczuleni są na nawiązanie krótkoterminowych relacji z płodnymi partnerkami. – Widok ładnej kobiety sprawia, że mężczyźni chcą szybko pozyskać zasoby, które dadzą im przewagę nad potencjalnymi konkurentami – tłumaczy doktor Wilson. – Mężczyźni, którzy mają duże zasoby, mają większe szanse na przyciągnięcie atrakcyjnej partnerki – kontynuuje psycholog. Badacze planują powtórzenie eksperymentu w celu ustalenia czy starsi lub żonaci panowie są odporni na ekonomiczne oddziaływanie wdzięków pięknych pań.

Więcej informacji:
Wilson, M., Daly, M. (2004). Do pretty women inspire men to discount the future? Biology Letters (Proc. R. Soc. Lond. B; Suppl. 271, 177-S179.
 
 
loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

psychologia,  pieniądze,  mężczyzna,  kobieta, 

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~ozowuyozu   zgłoś nadużycie  

    http://kamagrabuy-jelly.org/ - Viagra Buy In Uk Celebrex http://synthroidonlinebuy.net/

  • Komentarz od: ~inewuloe   zgłoś nadużycie  

    http://kamagrabuy-jelly.org/ - Kamagra Jelly Celebrex No Prescription http://synthroidonlinebuy.net/

Powrót