Reklama:
Reklama:

Winne takim zachowaniom są zmiany w produkcji hormonów, to ilość i jakość hormonów jest powodem naszej złości, depresji czy nastrojów. Są kobiety, którym wystarczy mała, niewinna zaczepka, żart, prowokacja i od razu wybuchają niekontrolowanym gniewem. Często są nietolerancyjne dla otoczenia, reagują nadmiernie w sytuacjach, w których kiedyś zachowałyby spokój. Czasami wystarczy byle bzdet - brudny kubek na stole czy niemożnośc znalezienia w torebce klucza. Czujesz jak rośnie w tobie furia i wiesz, że za chwilę wybuchniesz...

I niestety, jest to jeden z obawów menopazy, często lekceważony, gdyż na przykad kobieta nie ma uderzeń gorąca, które uważane są za główny objaw przekwitania.

Tymczasem owa złość, a często wściekłość, ma fatalny wpływ nie tylko na zdrowie kobiety, ale i na otoczenie, które zaczyna jej zwyczajnie unikać. Pamiętajcie, że taka złość powoduje stres, a przewlekły stres zabija.

jeśli znasz to uczucie nieuzasadnionej złośći, która pojawia się bez większego powodu i za chwile wybucha jak wulkan, to wiesz, o czym piszę. Po ataku wściekłości często jest spadek formy i nagłe przygnębienie, spowodowane irracjonalnym zachowaniem.

Możesz się jednak próbowac bronić. Można brać ziołowe leki, które stosowane systematycznie przyniosą ukojenie. Sa też i inne sposoby rozładowania stresu. Kiedy czujesz, że zaczynasz się wściekać, wypróbuj jedną z tych metod:

 

1. Zamknij oczy - to najprostszy i najszybszy sposób na odzyskanie skupienia i spokoju, zwłaszcza jeśli dookoła ciebie panuje wszechogarniający chaos.

2. Zacznij liczyć, ale od tyłu. Powoli odlicz od 10 z każdym wypowiadanym numerem biorąc głęboki oddech. Ta technika relaksacyjna sprawdza się zwłaszcza przed stresującymi wydarzeniami takimi jak np. rozmowa kwalifikacyjna czy ważny egzamin. 

3. Zmocz nadgarstki w zimnej wodzie. Kiedy czujesz, że ogarnia cię stres udaj się do łazienki i zmocz w zimnej wodzie miejsca, na które zazwyczaj nakładasz perfumy. Schłodzenie tych obszarów uspokoi twoje ciało. 

4. Wypróbuj technikę progresywnej relaksacji, bardzo często wykorzystywanej przez aktorów. Zepnij wszystkie swoje mięśnie tak mocno jak to tylko możliwe, wytrzymaj i rozluźnij. Powtórz kilka razy, a przekonasz się, że z twojego ciała odpłynęły emocje, które powodowały stres i napięcie. 

5. Nerwy pozwoli ci ukoić masaż dłoni, do masażu możesz użyć balsamu lub olejku o ulubionym zapachu. Ugniatanie mięśnia tuż pod kciukiem uwolni napięcie w ramionach, szyi i głowie. 

6. Uporządkuj swoje biurko, szafę, pokój etc. Chaos dookoła ciebie może przyciągać stres. Niech w twoim najbliższym otoczeniu znajdują się tylko najbardziej potrzebne przedmioty. 

7. Powąchaj owoce. Zapach cytrusów działa odprężąjąco i kojąco na zmysły podobnie jak zapach kawy o poranku. 

8. Znajdź słońce i stań w jego promieniach. Nie myśl o niczym innym, bądź tu i teraz, naładuj swój organizm energią. Jasne światło jest wykorzystywane przy leczeniu osób chorych na depresję. Słońce pobudza produkcję endorfin w naszym organizmie.

9. Zacznij się śmiać lub tańczyć, a najlepiej jedno i drugie. Nie tylko wprawisz swoje całe ciało i umysł w dobry nastrój, ale dotlenisz organizm i pobudzisz produkcję endorfin w organizmie. 

10. Rozciągnij się. Chwila stretchingu to prawdziwe ukojenie dla spiętego, zestresowanego ciała. Podczas przerwy w pracy znajdź zaledwie 5 minut na rozciąganie, a zobaczysz jak lekko i przyjemnie będziesz czuła się do końca dnia.

11. Spójrz przez okno - gdy napięcie sięga zenitu stań przy oknie i przez kilka minut wpatruj się w otaczającą cię przyrodę. 

12.  Wykorzystaj kreatywne wizualizacje. Przez chwilę odpłyń do krainy, w której będziesz czuła się szczęśliwa. Wyobraź sobie te miejsca, osoby które są z tobą, poczuj zapach unoszący się w powietrzu. Kiedy poczujesz radość, twoje napięcie natychmiast zniknie, a ty nastroisz dobrze swój mózg na resztę dnia. 

13. Zrób sobie relaksujący masaż stóp piłeczką golfową. Połóż małą piłeczkę pod gołe stopy i pocieraj o nią przez kilka minut.

14. Oddychaj. Powolne i głębokie oddechy pomogą ci obniżyć ciśnienie krwi i tętno. Wypróbuj ćwiczenie Pranajamy, naucz się jej technik, które działają jak akupunktura równoważąc umysł i ciało. 

15. Zapisz na kartce "jestem zestresowana..." albo "czuję się zestresowana przez..." samo zapisanie swoich negatywnych emocji na kartce to już w 50% wyrzucenie ich ze swojeg umysłu. Zapisaną kartkę wrzuć do śmietnika, a wraz z nią swoje nagatywne emocje.

foto Internet

loading...
Reklama:

Podobne artykuły:

Tagi:

menopauza,  złość,  gniew,  napady złości,  objawy menopauzy, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót