Reklama

1. Medytuj. Wystaczy kilka minut dziennie, aby pozbyć się napięcia i złagodzić uczucie wszechogarniającego stresu. Medytacja pozwoli ci nie tylko spojrzeć na wiele sytuacji z dystansu, ale również pomoże rozluźnić całe ciało po długim i stresującym dniu. 

2. Oddychaj głęboko. Kiedy odczuwasz nadciągający, stresujący moment znajdź chwilę czasu żeby wziąć głęboki oddech. Najlepiej usiądż na krześle z plecami dotykającymi oparcia, nie skupiaj się na niczym, opróżnij umysł i oddychaj głęboko przez chwilę. 

3. Ćwicz. Udowodniono, że dzięki ćwiczeniom czujemy się po prostu lepiej i wcale nie chodzi o pozbycie się dodatkowych kilogramów czy wyrzeźbienie ciała. Dlaczego? Podczas ćwiczeń wydzielane są endorfiny nazywane hormonem szczęścia - nawet przy tych krótkich, intensywnych. Już nawet długi spacer na świeżym powietrzu może zdziałać cuda - pozwoli ci odprężyć się i przemyśleć trapiące cię problemy. Jednak to, co pozwoli ci na pozbycie się negatywnej energii to sesja intesywnych ćwiczeń na siłowni. Uwierz mi! Od razu poczujesz różnicę!

4. Śmiej się. Śmiech doskonale obniża poziom kortyzolu i adrenaliny czyli hormonów stresu.

5. Znajdź wsparcie. To jedno z najtrudniejszych zadań - znaleźć osobę, która będzie cię wspierać, a nie oceniać. Najtrudniejsze, ale nie niemożliwe! Staraj się otaczać osobami, które cię motywują, a nie takimi przez których czujesz się gorsza. W stresujących chwilach zawsze będziesz mogła do nich zadzwonić i dostać tak potrzebne słowa otuchy.

6. Słuchaj muzyki. Badania udowodniły, że słuchanie relaksacyjnych utworów może obniżyć poziom ciśnienia tętniczego, zwalnia pracę serce i uspokaja. Zrób odwrotnie jeśli chcesz się pobudzić - włącz mocną muzykę z ciężkim brzmieniem i skacz! 

7. Bądź wdzięczna. Spisz listę wszystkiego w swoim życiu za co jesteś wdzięczna i miej ją zawsze przy sobie - żeby w stresujących sytuacjach przypomnieć sobie o wszystkich dobrych elementach twojego życia. 

8. Rób zwariowane rzeczy. Nic tak nie odstresowuje jak chwila szaleństwa. Nie musisz od razu robić z siebie błazna przed nieznajomymi, ale otocz się ludźmi, których bawi twoje poczucie humoru i którzy nie będą mieli ci za złe jeśli od czasu do czasu zrobisz coś zwariowanego. 

9. Zaakceptuj, że nie nad wszystkim masz kontrolę. Czasami trzeba zrobić krok wstecz i uświadomić sobie, że na pewne rzeczy nie mamy wpływu więc po co marnować cenny czas i niepotrzebnie się stresować? 

 

Czytaj także Bo w tobie jest cały świat!

Powrót
Reklama:

1. Medytuj. Wystaczy kilka minut dziennie, aby pozbyć się napięcia i złagodzić uczucie wszechogarniającego stresu. Medytacja pozwoli ci nie tylko spojrzeć na wiele sytuacji z dystansu, ale również pomoże rozluźnić całe ciało po długim i stresującym dniu. 

2. Oddychaj głęboko. Kiedy odczuwasz nadciągający, stresujący moment znajdź chwilę czasu żeby wziąć głęboki oddech. Najlepiej usiądż na krześle z plecami dotykającymi oparcia, nie skupiaj się na niczym, opróżnij umysł i oddychaj głęboko przez chwilę. 

3. Ćwicz. Udowodniono, że dzięki ćwiczeniom czujemy się po prostu lepiej i wcale nie chodzi o pozbycie się dodatkowych kilogramów czy wyrzeźbienie ciała. Dlaczego? Podczas ćwiczeń wydzielane są endorfiny nazywane hormonem szczęścia - nawet przy tych krótkich, intensywnych. Już nawet długi spacer na świeżym powietrzu może zdziałać cuda - pozwoli ci odprężyć się i przemyśleć trapiące cię problemy. Jednak to, co pozwoli ci na pozbycie się negatywnej energii to sesja intesywnych ćwiczeń na siłowni. Uwierz mi! Od razu poczujesz różnicę!

4. Śmiej się. Śmiech doskonale obniża poziom kortyzolu i adrenaliny czyli hormonów stresu.

5. Znajdź wsparcie. To jedno z najtrudniejszych zadań - znaleźć osobę, która będzie cię wspierać, a nie oceniać. Najtrudniejsze, ale nie niemożliwe! Staraj się otaczać osobami, które cię motywują, a nie takimi przez których czujesz się gorsza. W stresujących chwilach zawsze będziesz mogła do nich zadzwonić i dostać tak potrzebne słowa otuchy.

6. Słuchaj muzyki. Badania udowodniły, że słuchanie relaksacyjnych utworów może obniżyć poziom ciśnienia tętniczego, zwalnia pracę serce i uspokaja. Zrób odwrotnie jeśli chcesz się pobudzić - włącz mocną muzykę z ciężkim brzmieniem i skacz! 

7. Bądź wdzięczna. Spisz listę wszystkiego w swoim życiu za co jesteś wdzięczna i miej ją zawsze przy sobie - żeby w stresujących sytuacjach przypomnieć sobie o wszystkich dobrych elementach twojego życia. 

8. Rób zwariowane rzeczy. Nic tak nie odstresowuje jak chwila szaleństwa. Nie musisz od razu robić z siebie błazna przed nieznajomymi, ale otocz się ludźmi, których bawi twoje poczucie humoru i którzy nie będą mieli ci za złe jeśli od czasu do czasu zrobisz coś zwariowanego. 

9. Zaakceptuj, że nie nad wszystkim masz kontrolę. Czasami trzeba zrobić krok wstecz i uświadomić sobie, że na pewne rzeczy nie mamy wpływu więc po co marnować cenny czas i niepotrzebnie się stresować? 

 

Czytaj także Bo w tobie jest cały świat!

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

stres,  medytacja,  psychologia, 

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~P6swzJ jxylvfynptpu, [url=http://exwvzxnlccjf.com/]exwvzxnlccjf[/url], [link=http://xgzvbsdrhxed.com/]xgzvbsdrhxed[/link], http://gvfsnhtjajqn.com/   zgłoszono nadużycie  

    P6swzJ jxylvfynptpu, [url=http://exwvzxnlccjf.com/]exwvzxnlccjf[/url], [link=http://xgzvbsdrhxed.com/]xgzvbsdrhxed[/link], http://gvfsnhtjajqn.com/

  • Komentarz od: ~23r1SN echgkiuxhksa, [url=http://yxcimigoyxmn.com/]yxcimigoyxmn[/url], [link=http://fqkxoaehxdin.com/]fqkxoaehxdin[/link], http://zdqvhsaswffv.com/   zgłoszono nadużycie  

    23r1SN echgkiuxhksa, [url=http://yxcimigoyxmn.com/]yxcimigoyxmn[/url], [link=http://fqkxoaehxdin.com/]fqkxoaehxdin[/link], http://zdqvhsaswffv.com/

  • Komentarz od: ~PaulinaCIOSEK, Wwa   zgłoś nadużycie  

    STRES / MIGRENA / BÓL GŁOWY TO RZECZYWISTY (PO CHWILI) SPADEK POZIOMU CUKRU WE KRWI. ♥♥♥♥♥ WSKAZÓWKA: Szybko zjadamy porcję: RYŻ biały, KASZE (wszystkie do wyboru) lub WARZYWA strączkowe (fasola, groch, soczewica ew. zbyt tłusta soja). Konsumujemy zatem tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU. Mózg otrzymuje energię (węglowodany tj. biologiczne paliwo) i stabilizuje się w reakcjach. Poziom cukru wzrasta wolno, ale skutecznie (zwierzęta również). WAŻNE / PROZDROWOTNE SĄ: ODPAROWANE WĘGLOWODANY TJ. DO STRUKTURY C. INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU. WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU. ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.

Powrót