Reklama:
Reklama:

Zacznij od wewnątrz... 

Zacznij wspomagać swój system immunologiczny probiotykami. Najlepiej jeśli wybierzesz te naturalnie występujące w produktach takich jak: jogurt, kwas chlebowy, kiszona kapusta czy kiszone ogórki. Probiotyki to żywe kultury bakterii, które są nieocenione w walce z wirusami. Jeśli nie przepadasz za wymienionymi wyżej produktami, w aptece znajdziesz dostępne bez recepty suplementy diety zawierające probiotyki.

Pij dużo gorącej zielonej herbaty z sokiem z cytryny i naturalnym miodem. Herbata zawiera bardzo dużo ketechin, substancji które są znakomitymi przeciwutleniaczami. W połączeniu z cytryną ich poziom wzrasta pięciokrotnie. Dodatkowo zacznij dostarczać swojemu organizmowi więcej witaminy C oraz cynku.

Zacznij pić rosół przygotowany na porcji kurczaka. Bulion gotowany na kościach kurczaka zawiera mnóstwo minerałów i składników odżywczych, pomaga również w detoksykacji organizmu, usuwa niebezpieczne toksyny

Ogranicz spożycie cukru, który tworzy znakomite środowisko dla rozwoju bakterii. Cukier obniża odporność organizmu i tym samym sprawia, że jest on bardziej podatny na infekcje. 

 

Zadbaj o zdrowy styl życia...

Osłabienie organizmu i podatność na infekcje może być przyczyną nieodpowiedniej ilości snu. Postaraj się - 8 godzin snu dziennie ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Wiem, że może to być trudne, dlatego piszę "postaraj się". 

Jeśli czujesz się osłabiona i przeczuwasz, że zbliża się infekcja - zrezygnuj z wyczerpujących treningów fizycznych. Intensywny trening rozdrażni twój centralny układ nerwowy, dzięki czemu będziesz jeszcze bardziej podatna na zachorowania. Aby uchronić się przed grypą trwającą przynajmniej 2 tygodnie, kiedy tylko poczujesz pierwsze objawy - odpocznij. Zadbaj o swoje ciało i relaks.

 

W miejscu gdzie panuje grypa...

Postaraj się nie używać tych samych przedmiotów, które używają osoby chorujące - takich jak np. naczynia, mikrofalówka, lodówka czy klawiatura. Jeśli nie masz wyjścia miej zawsze przy sobie chusteczki dezynfekujące

Myj ręce tak często jak to tylko możliwe. Po spotkaniach, po jedzeniu, po odebraniu dokumentów, nawet po uścisku dłoni z osobą zainfekowaną. To może być bardzo uciążliwe, ale jest niezbędne. Zawsze myj ręce ciepłą wodą z mydłem. 

Postaraj się nie dotykać swojej twarzy jeśli pracujesz w miejscu gdzie panuje grypa. Dotykając swoich oczu czy ust ułatwiasz bakteriom bezpośrednie przedostanie się do organizmu. Uważaj również na powitania z przyjaciółmi - jeśli zazwyczaj witacie się na powitanie całując w policzek, podczas sezonu na grypę warto z tej tradycji zrezygnować. 

 

Tagi:

zdrowie,  grypa,  choroba,  zarażenie,  wirus, 

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót
Reklama: