Reklama:

Zacznij jeść więcej witaminy D. Naukowcy z Harvard Medical School odkryli, że dzieci, których dieta była uboga w witaminę D były znacznie bardziej podatne na alergie

Jeśli podczas sezonu na alergie często przebywasz na dworze powinnaś codziennie myć włosy. Pyłki lubią wplątywać się i gromadzić we włosach, często możesz ich nawet nie zauważyć. Pamiętaj również o częstych prysznicach. Jeśli budzisz się w środku nocy z katarem lub zatkanymi zatokami możliwe, że pyłki nadal znajdują się na twoim ciele. W trakcie sezonu pamiętaj, aby częściej niż zazwyczaj zmieniać pościel. 

Wraz z początkiem sezonu na alergie wprowadź do swojej diety napary i herbaty z czarnego bzu, nawłoci i pokrzywy. Naukowcy z Herbal Academy of New England wyjaśniają, że łagodzą objawy alergii dzięki zawartości silnych flawonoidów przeciwzapalnych takich jak np. kwercetyna.

Zacznij jeść produkty zawierające żywe kultury bakterii

Naturalnymi sprzymierzeńcami w walce z sezonowymi alergiami są również kwasy tłuszczowe omega-3. Znajdziesz je w nasionach chia, sardynkach, łososiu, spirulinie, nasionach lnu i orzechach włoskich.

Jednym z najlepszych, domowych środków skutecznie walczących z alergiami jest ocet jabłkowy. Postaraj się dodawać go do sałatek lub napojów, albo sporządź antyalergiczną miksturę i pij ją codziennie przez kilka tygodni. Wymieszaj jedną łyżkę świeżo wyciśniętego soku z cytryny z jedną łyżką octu jabłkowego i 1/2 łyżeczki miodu. Im częściej będziesz piła naturalne lekarstwo, tym szybciej zapomnisz o alergiach.

Aby uspokoić górne drogi oddechowe nawadniaj nos roztworem soli fizjologicznej, która pomaga pozbyć się stanów zapalnych.

Wprowadź so swoich posiłków więcej czosnku i cebuli - są bogatym źródłem kwercetyny - bioflawonoidu, który hamuje reakcje alergiczne.

Jeśli jesteś kobietą podatną na katar sienny zacznij jeść japoński chrzan wasabi. Jest zielony, ostry, pobudza pracę zatok i kanalików łzowych, ale przede wszystkim dzięki zawartości izotiocyjanianu allilu powoduje swobodny przepływ śluzu i hamuje objawy alergii. 

Na koniec pamiętaj, że są produkty, które nasilają objawy alergii. Postaraj się ograniczyć: kozie mleko, ziarna bogate w gluten, jajka, cukier, zmieniaki oraz warzywa zawierające skrobię, a także smażone potrawy i żywność przetworzoną.

 

Powrót
Reklama:

Zacznij jeść więcej witaminy D. Naukowcy z Harvard Medical School odkryli, że dzieci, których dieta była uboga w witaminę D były znacznie bardziej podatne na alergie

Jeśli podczas sezonu na alergie często przebywasz na dworze powinnaś codziennie myć włosy. Pyłki lubią wplątywać się i gromadzić we włosach, często możesz ich nawet nie zauważyć. Pamiętaj również o częstych prysznicach. Jeśli budzisz się w środku nocy z katarem lub zatkanymi zatokami możliwe, że pyłki nadal znajdują się na twoim ciele. W trakcie sezonu pamiętaj, aby częściej niż zazwyczaj zmieniać pościel. 

Wraz z początkiem sezonu na alergie wprowadź do swojej diety napary i herbaty z czarnego bzu, nawłoci i pokrzywy. Naukowcy z Herbal Academy of New England wyjaśniają, że łagodzą objawy alergii dzięki zawartości silnych flawonoidów przeciwzapalnych takich jak np. kwercetyna.

Zacznij jeść produkty zawierające żywe kultury bakterii

Naturalnymi sprzymierzeńcami w walce z sezonowymi alergiami są również kwasy tłuszczowe omega-3. Znajdziesz je w nasionach chia, sardynkach, łososiu, spirulinie, nasionach lnu i orzechach włoskich.

Jednym z najlepszych, domowych środków skutecznie walczących z alergiami jest ocet jabłkowy. Postaraj się dodawać go do sałatek lub napojów, albo sporządź antyalergiczną miksturę i pij ją codziennie przez kilka tygodni. Wymieszaj jedną łyżkę świeżo wyciśniętego soku z cytryny z jedną łyżką octu jabłkowego i 1/2 łyżeczki miodu. Im częściej będziesz piła naturalne lekarstwo, tym szybciej zapomnisz o alergiach.

Aby uspokoić górne drogi oddechowe nawadniaj nos roztworem soli fizjologicznej, która pomaga pozbyć się stanów zapalnych.

Wprowadź so swoich posiłków więcej czosnku i cebuli - są bogatym źródłem kwercetyny - bioflawonoidu, który hamuje reakcje alergiczne.

Jeśli jesteś kobietą podatną na katar sienny zacznij jeść japoński chrzan wasabi. Jest zielony, ostry, pobudza pracę zatok i kanalików łzowych, ale przede wszystkim dzięki zawartości izotiocyjanianu allilu powoduje swobodny przepływ śluzu i hamuje objawy alergii. 

Na koniec pamiętaj, że są produkty, które nasilają objawy alergii. Postaraj się ograniczyć: kozie mleko, ziarna bogate w gluten, jajka, cukier, zmieniaki oraz warzywa zawierające skrobię, a także smażone potrawy i żywność przetworzoną.

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

zdrowie,  alergia,  katar sienny,  katar,  pyłki, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót