Reklama:
Reklama:

Na początek przyjrzyjmy się naturalnym produktom, które łagodzą uciążliwe uderzenia gorąca. Po pierwsze twoim naturalnym sprzymierzeńcem jest soja, która jest bogata w estrogeny roślinne. Izoflawony należące do grupy fitoestrogenów wykazują działania podobne do estrogenów organizmu ludzkiego, są również bardzo często stosowane przy terapiach hormonalnych, więc postaraj się, aby twoja dieta była bogata w produkty sojowe. 

Kolejną rośliną, która pomoże ci złagodzić, a nawet pozbyć się uderzeń gorąca jest siemię lniane i olej lniany - produkty pełne fitoestrogenów podobnie jak soja. 

Zioło, które powinno zostać twoim "bliskim przyjacielem" to pluskwica groniasta. Pomoże ci nie tylko walczyć z uderzeniami gorąca, ale zlikwiduje nocne pocenie się. Nie jest jednak zalecane kobietom o wrażliwych jelitach i żołądku. Pluskwica ma wpływ na podwzgórze czyli część mózgu odpowiedzialną między innymi za kontrolowanie temperatury ciała. 

Właściwym wyborem będzie również czerwona koniczyna. Dzięki dużej zawartości roślinnych estrogenów, koniczyna przede wszystkim łagodzi uderzenia gorąca, ale to nie wszystko. Poprawia nastrój jak również zmniejsza uczucie suchości w miejscach intymnych.

Innym świetnym, domowym lekarstwem jest ocet jabłkowy. Tu jednak liczy się systematyczność. Codziennie rano przed pierwszym posiłkiem wypijaj szklankę wody z 2 łyżkami octu. Jeśli nie możesz znieść jego mocnego smaku, zamiast do wody dodawaj go do ulubionego soku. 

O czym jeszcze warto pamiętać? Przede wszystkim, zwróć uwagę na swoje ubrania, a zwłaszcza materiały, z których są wykonane. Wybieraj naturalne, oddychające tkaniny takie jak len czy bawełna. Zrezygnuj również z ubrań przylegających do ciała i bardzo obcisłych, twoja skóra i całe ciało muszą czuć się swobodnie. Ubieraj się warstwowo w ubrania, które w każdym momencie będziesz mogła ściągnąć. Jeśli np. zakładasz marynarkę, a pod nią koszulową bluzkę, upewnij się, że pod koszulą masz ładny top, jeśli będzie ci za gorąco zawsze będziesz mogła ją zdjąć i schować do torebki. 

Istnieje grupa produktów i sytuacji, które zwiększają, a nawet prowokują występowanie uderzeń gorąca, postaraj się wyeliminować je ze swojego jadłospisu i życia. Są to: stres, brak snu, zmiany klimatu, kofeina, alkohol, czekolada, papierosy, rozgrzewające przyprawy, niektóre rodzaje serów. 

Korzystnie na twoje zdrowie i samopoczucie wpłyną również joga i medytacja. 

 

 

Tagi:

menopauza,  uderzenia gorąca,  zioła,  zdrowie, 

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~AnetaMAZUR, Wwa   zgłoś nadużycie  

    MENOPAUZA. ŻYCIE, SEKS. ♥♥♥♥♥ BH.43. MOTTO: KOBIETY W MENOPAUZIE MUSZĄ MIEĆ ENERGIĘ, NAJLEPIEJ Z POŻYWIENIA. ***** ZDROWIE ORAZ DOBRE SAMOPOCZUCIE POWINNY BYĆ WYNIKIEM JEDZENIA, CZYSTEGO ORAZ ENERGETYCZNEGO POŻYWIENIA: Głównie bez toksyn i oczywiście nie powodującego; otyłości czy też cukrzycy typu 2. Zdecydowanie uważam, że konsumowanie różnych produktów spożywczych w oparciu o tabele tzw. INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU; wystarcza aby menopauzę lub nawet przejściowe osłabienia przechodzić sprawnym żwawym krokiem. W TYM CZASIE ODŻYWIANIE TO KLUCZ DO PRAWIDŁOWEJ, PROZDROWOTNEJ EGZYSTENCJI: Dlatego ważne jest odkrycie dotyczące chleba przedstawione poniżej. Dzisiaj jest to w kraju absolutnie żywieniowy unikat. POMAGA NAM W TYM MIANOWICIE, CHLEB TYPU KR-IRL: Stabilizujący poziom cukru we krwi na wiele godzin. Jemy bez większych zahamowań, smacznie i dużo, a przede wszystkim energetycznie oraz bez uczucia głodu. Zmęczenie jest nam wtedy obce, a kreatywność myślenia zaskakuje nas samych. Zdrowiejmy i szczuplejmy zatem. TAKIE ODŻYWIANIE NIE JEST DROGIE, A WRĘCZ WYJĄTKOWO TANIE: Koszt 1 szt. mini chlebka to 15-20 groszy czyli całodzienne wyżywienie 1 osoby nie przekroczy 2,00 zł. Zjadamy mniej droższych produktów, a to dlatego; że CHLEB TYPU KR-IRL, zapewnia uczucie sytości przez 4-5 godz. Eliminuje skutecznie tzw. wilczy głód, gwarantując przy tym odżywienie biologicznie wzorcowe. Konsumujemy zatem tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU, niezbędne w diecie człowieka. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec warto. DOSTOSOWANIE SIĘ DO TABEL ZALECANE I DOZWOLONE, POZWALA W 2-3 DNI: Ustabilizować poziom cukru we krwi i nie jest to trudne (max. 30 dni). Należy jednak wykluczyć ze swojego jadłospisu węglowodany niewskazane dla człowieka (zbyt wysoko podnoszą poziom cukru po spożyciu nadwyrężając trzustkę) a więc: WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

Powrót