Reklama:
Moda puszysta
Reklama:

Przedstawiamy dietę do zadań specjalnych, która zawiera pyszne koktajle na odchudzanie.



Wstrząśnięty zmiksowany


Koktajle, szejki czy też smoothie szybko rozprawią się ze zbędnymi kilogramami. Są wykonane na bazie owoców i warzyw oraz płynnych dodatków takich jak woda, mleko, woda kokosowa, czy też mleko roślinne.


Ponieważ wszystkie składniki są dokładnie blendowane, czyli rozbijane na małe cząsteczki znacznie wzrasta ich bio-przyswajalność.


5 porcji owoców i warzyw dziennie


WHO, Światowa Organizacja Zdrowia, zaleca aby spożywać pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Z praktyki wiemy, że nie jest to łatwe zadanie. Z pomocą przyjdzie Ci dieta koktajlowa, dzięki której możesz w przyjemny sposób dostarczyć organizmowi wymagane 400g surowych warzyw i owoców.


Na wyróżnienie zasługują tu zielone koktajle, które są prawdziwym zastrzykiem energii. Nieprzetworzone zielone warzywa wraz z dodatkiem owoców zaopatrzą Twój organizm w witaminy, przeciwutleniacze, błonnik i substancje przeciwzapalne.

 

 

koktajl

 

Podstępny cukier


Ananas i banany są pyszne ale zawierają dużo fruktozy, czyli naturalnego cukru prostego, który szybko, czyli niemal natychmiast po zjedzeniu dostaje się do krwi.


Jeśli przygotujesz napój tylko z owoców zawierających dużo fruktozy i jeszcze dodasz cukier lub miód będzie to prawdziwy zastrzyk energii ale też w krótkim czasie po jego wypiciu odczujesz zmęczenie i głód. Dlatego z rozwagą dobieraj składniki swoich smoothie tak, aby były one pyszne i przede wszystkim służyły Twojemu zdrowiu.


Do przygotowywania koktajli wybieraj owoce, które zawierają niewielkie ilości cukru lub po prostu warzywa. Pamiętaj też aby nie dosładzać szejków.


Jakie składniki wybrać?


  • Warzywa & Co: burak, marchew, seler naciowy, awokado, natka pietruszki, pomidory, ogórki, szpinak, jarmuż, świeża bazylia, roszponka, rukola, chili, spirulina.

  • Owoce: mandarynki, pomarańcze, kiwi, jabłka, cytryna, maliny, borówki, jagody, truskawki, śliwki, brzoskwinie, banan (1/2 na porcję), ananas (1/2 szklanki na porcję), mango.

  • Dodatki: woda, mleko, maślanka, kefir, mleko ryżowe, migdałowe, owsiane, sojowe, ugotowana i zmiksowana kasza jaglana, otręby, płatki owsiane, siemię lniane, pestki dyni, nasiona chia.

Jak łączyć poszczególne składniki?


Niektóre ze składników koktajli wymagają odpowiedniego połączenia, po to aby ich bio-przyswajalność pozostała na wysokim poziomie. Miksuj takie zestawy jak:


  • Natka pietruszki + sok z cytryny = wysoka przyswajalność żelaza. Natka pietruszki zawiera duże ilości żelaza, jednak bez witaminy C, dla organizmu nie ma ono większej wartości.

  • Szpinak + jogurt naturalny = obrona przed wypłukiwaniem wapnia z organizmu. Szpinak jest bogaty w szczawiany, które powodują wypłukiwanie wapnia z organizmu. Nie warto rezygnować ze szpinaku tylko dobrać do niego odpowiedni, dodatek, który zawiera duże ilości wapnia, taki jak jogurt naturalny, czy maślanka.

  • Rukola + pestki dyni = wysoka przyswajalność magnezu. Magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i odpornościowego, jednak bardzo łatwo i szybko „ucieka” z organizmu. Aby temu zapobiec należy go łączyć z witaminą B6. Dlatego do zielonych liści bogatych w magnez, takich jak rukola, szpinak, roszponka zawsze dodawaj pestki dyni, które obfitują w witaminę B6.

  • Marchew + nierafinowany olej kokosowy = bio-przyswajalność witaminy A. Witaminy A, D, E i K wymagają towarzystwa tłuszczu aby Twój organizm mógł je przyswoić.

Dlatego zawsze pamiętaj o dodaniu tłuszczu, może to być olej lniany, oliwa, czy też nierafinowany olej kokosowy do takich warzyw jak:



  • Warzywa czerwone, żółte, pomarańczowe – wit. A
  • Zielone warzywa liściaste, kiełki pszenicy – wit. E
  • Zielone warzywa liściaste – wit. K


Pamiętaj


W czasie miksowania koktajli uwalniane są związki wrażliwe na działanie światła, dlatego aby zachować ich optymalną wartość odżywczą dla organizmu pamiętaj aby wypić koktajl zaraz po jego przyrządzeniu lub zamknąć go w szczelnym opakowaniu i wstawić do lodówki.


Decydując się na dietę koktajlową masz także pewność, że będziesz wypijać zalecaną porcję płynów. Dodatkowo możesz urozmaicić sobie dietę i zastosować jeden posiłek w postaci zupy krem, najlepiej brokułowej, pomidorowej lub z białych warzyw.

 

Chcesz poznać ciekawe przepisy? Zajrzyj tutaj!

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  koktajl,  koktajl odchudzający, 

Loading...
Reklama:

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~Mania   zgłoś nadużycie  

    Zamiast koktajli przeszłam na dietę pudełkową lightdiet posiiłki od razu przygotowane mam i nie muszę codziennie biegać do sklepu po warzywa czy owoce. Miesiąc miną i jestem szczuplejsza o 1,5 kg.

Powrót
Reklama:

Reklama:
Wyszukiwarka
Reklama:
Najnowsze
Menu
Reklama:
Reklama:
Newsletter
zapisz
Reklama:
Loading...