Reklama:
Reklama:

Ta dieta ma na celu przede wszystkim wprowadzenie równowagi pomiędzy ciałem a duszą, a mieszkańcy wyspy na której powstała należą do najdłużej żyjących ludzi na świecie.

Główne filary diety to jedzenie, ćwiczenia, relaks i szczęście. Dieta skonstruowana jest tak, aby w zdrowym ciele zagościł zdrowy duch. Dlatego w jadłospisie przeważają warzywa i owoce oraz ryby.

 

Ryż i makaron sojowy to kluczowe produkty, również sama soja jest bardzo mile widziana. Warzywa stanowią 70 procent dziennego menu. Z produktów mięsnych preferowane są ryby i owoce morza, można je jeść nawet trzy razy dziennie. Zamiennie możemy zjeść jajko lub maksymalnie raz dziennie kawałek czerwonego mięsa. Polecany jest szpinak, brokuły i wszelkie inne produkty bogate w wapń. Należy też pić duże ilości herbaty czarnej lub zielonej, bo obie mają właściwości oczyszczające i przeciwutleniające.

 

Oto klasyczne menu 5 posiłków dziennie:

 

1. herbata i jogurt

 

2. około 100 gram ryżu i herbata

 

3. Ryba na parze lub z grilla bez tłuszczu, dowolna ilość warzyw na parze i surowych.

 

4. Jajko na twardo, herbata

 

6. Ryba i warzywa oraz owoce w dowolnej ilości.

 

Trzeba też pić dużo wody.

 

Trzeba pamiętać, że nie każda dieta jest dla każdego. W tym przypadku zmniejszona ilość czerwonego mięsa nie jest wskazana dla kobiet z anemią, w ciąży, bo może to powodować niedokrwistość. Trzeba też pamiętać, że w tej diecie nie ma praktycznie nabiału tak więc trzeba jeść dużo warzyw, które zawierają wapń.

 

Zaleca się również by zacząć stosować medytację czy uprawiać jogę. Ta dieta oczyszcza bowiem organizm ale też wymaga od nas skupienia wewnętrznego, jeśli chcemy osiągnąć całościowy jej cel – czyli spokój i ukojenie.

 

 

loading...
Reklama:

Podobne artykuły:

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  ćwiczenia,  dieta okinawa,  jajko, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót