Reklama:

Po tym jak kilka lat temu w jednym z wywiadów gwiazda Hollywood zdradziła, że jej najskuteczniejszym sposobem na utrzymanie idealnej sylwetki jest jedzenie posiłków nago w dodatku przed lustrem uznałam, że już nic mnie nie zdziwi. Myliłam się. Ostatnie metody są jeszcze bardziej zaskakujące, ale podobno bardzo skuteczne.

I można się śmiać, ale badania pokazały, że jedząc przed lustrem (nie nago, ale w ubraniu) jemy o 30 procent mniej!

Podobno też kolor biały pobudza apetyt, z kolei niebieski znacznie go hamuje. Badania nad znaczeniem kolorów w naszym życiu pokazały, że kolor niebieski szybko wysyła sygnał do naszego mózgu, że jesteśmy pełne - dlatego pozbądź się białej zastawy stołowej, kup niebieski obrus, niebieskie serwetki, a podczas posiłków postaraj się, aby twoja garderoba również posiadała niebieskie elementy. Zapisuj, a nawet rób zdjęcia swoim posiłkom. Będziesz wówczas wiedziała co jadłaś w ciągu ostatnich kilku godzin, dni, tygodni i miesięcy - to podobno pozwala na łatwiejsze kontrolowanie tego co spożywamy. Sztuczne światło pobudza apetyt więc jeśli chcesz mniej zjeść np. na kolację postaraj się o nastrojowe światło świec.  Twoim sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami będą również obcisłe ubrania jak również bielizna wyszczuplająca. Wiele kobiet zwłaszcza we Francji deklaruje, że zakłada ją podczas posiłków. Wszystko po to, aby kontrolować apetyt ponieważ wiedzą kiedy powinny przestać jeść. Kiedy obcisłe ubrania zaczynają je "dusić" przestają jeść. 

 

Na koniec zostawiłam dla was najciekawszą teorię dotyczącą walki z nadwagą. Najnowsze badania opublikowane w magazynie Cell Metabolism sugerują, że wcale nie jest ważne co jemy, ale kiedy jemy, a dokładniej w jakim przedziale czasowym. Badania przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych na myszach pozwoliły określić czas jaki powinien dzielić nasz pierwszy i ostatni posiłek w ciągu dnia. Kolejny dowód na to, że nie powinnyśmy lekceważyć naszego zegara biologicznego. 400 różnego gatunku myszy zostało poddanych różnym dietom, te które swoje posiłki spożywały w ciągu 9 do 12 godzin dziennie, niezależnie od diety miały mniej tkanki tłuszczowej niż pozostałe w ostatecznych pomiarach. Pozostaje spróbować i ustalić tak swój harmonogram, aby nie przekroczyć 12 godzin pomiędzy pierwszym i ostatnim posiłkiem.

Powrót
Reklama:

Po tym jak kilka lat temu w jednym z wywiadów gwiazda Hollywood zdradziła, że jej najskuteczniejszym sposobem na utrzymanie idealnej sylwetki jest jedzenie posiłków nago w dodatku przed lustrem uznałam, że już nic mnie nie zdziwi. Myliłam się. Ostatnie metody są jeszcze bardziej zaskakujące, ale podobno bardzo skuteczne.

I można się śmiać, ale badania pokazały, że jedząc przed lustrem (nie nago, ale w ubraniu) jemy o 30 procent mniej!

Podobno też kolor biały pobudza apetyt, z kolei niebieski znacznie go hamuje. Badania nad znaczeniem kolorów w naszym życiu pokazały, że kolor niebieski szybko wysyła sygnał do naszego mózgu, że jesteśmy pełne - dlatego pozbądź się białej zastawy stołowej, kup niebieski obrus, niebieskie serwetki, a podczas posiłków postaraj się, aby twoja garderoba również posiadała niebieskie elementy. Zapisuj, a nawet rób zdjęcia swoim posiłkom. Będziesz wówczas wiedziała co jadłaś w ciągu ostatnich kilku godzin, dni, tygodni i miesięcy - to podobno pozwala na łatwiejsze kontrolowanie tego co spożywamy. Sztuczne światło pobudza apetyt więc jeśli chcesz mniej zjeść np. na kolację postaraj się o nastrojowe światło świec.  Twoim sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami będą również obcisłe ubrania jak również bielizna wyszczuplająca. Wiele kobiet zwłaszcza we Francji deklaruje, że zakłada ją podczas posiłków. Wszystko po to, aby kontrolować apetyt ponieważ wiedzą kiedy powinny przestać jeść. Kiedy obcisłe ubrania zaczynają je "dusić" przestają jeść. 

 

Na koniec zostawiłam dla was najciekawszą teorię dotyczącą walki z nadwagą. Najnowsze badania opublikowane w magazynie Cell Metabolism sugerują, że wcale nie jest ważne co jemy, ale kiedy jemy, a dokładniej w jakim przedziale czasowym. Badania przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych na myszach pozwoliły określić czas jaki powinien dzielić nasz pierwszy i ostatni posiłek w ciągu dnia. Kolejny dowód na to, że nie powinnyśmy lekceważyć naszego zegara biologicznego. 400 różnego gatunku myszy zostało poddanych różnym dietom, te które swoje posiłki spożywały w ciągu 9 do 12 godzin dziennie, niezależnie od diety miały mniej tkanki tłuszczowej niż pozostałe w ostatecznych pomiarach. Pozostaje spróbować i ustalić tak swój harmonogram, aby nie przekroczyć 12 godzin pomiędzy pierwszym i ostatnim posiłkiem.

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

odchudzanie,  dieta, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót