Reklama:
Reklama:
Jesteś na diecie? Masz ochotę na coś słodkiego? Nie przestawaj o tym myśleć! Carey Morewedge z zespołem udowodnił, że wielokrotne wyobrażanie sobie zjadania posiłku, w konsekwencji sprawia, że objadamy się mniej. Jest tylko jeden warunek – należy myśleć o tym, co aktualnie chcemy zjeść.

Częstą, ale mało skuteczną radą przy odchudzaniu, jest powstrzymywanie się od myślenia o jedzeniu. Zdrowy rozsądek podpowiada, że jest dobra. Przecież przelotna myśl o soczystym kawałku mięsa, potrafi zwiększyć ślinienie się, podobnie jak zdjęcie słodkiego deseru. Nie mówiąc już o sytuacjach podobnych do tych z klasycznego eksperymentu Waltera Mischela. Wyniki opublikowane na łamach czasopisma Science, przeczą temu poglądowi.

Naukowcy z Carnegie Mellon University poprosili uczestników aby wyobrazili sobie, że wykonują 33 razy tą samą czynność. W pierwszej grupie było to wrzucanie 33 ćwierćdolarówek do pralki (grupa kontrolna), w drugiej 30 ćwierćdolarówek oraz zjadanie trzech M&Msów (trzy powtórzenia), a w trzeciej trzech ćwierćdolarówek i 30 M&Msów (30 powtórzeń). Chwilę potem, pod pozorem przygotowania do testu smaku, przed badanymi stawiano miskę zawierającą 40 gram M&Msów i zabierano ją, gdy uczestnik sygnalizował, że skończył jeść.

Oczywiście powtarzanie w myślach czynności niezwiązanej z jedzeniem, nie ograniczyło spożycia czekoladowych cukierków. Dodatkowo okazało się, że trzy powtórzenia to za mało aby powstrzymać łaknienie uczestników, ponieważ w obu grupach – kontrolnej oraz trzech powtórzeń – liczba zjedzonych M&Msów wynosiła średnio 40 gramy. Jednak w grupie 30 powtórzeń zaobserwowano istotne zahamowanie konsumpcji do średnio 20 gramów.

Podobne wyniki zespół Morewedega uzyskał w przypadku kostek sera. Grupa wyobrażająca sobie jak trzy razy zjada ser w rzeczywistości spożyła go 11 gram, gdy 30 powtórzeń ograniczyło jego konsumpcje do sześciu gram. Co ciekawe myślenie o jedzeniu M&Msów miało odwrotny skutek – zwiększało ilość spożytego sera.

Zebrane przez nas dane pokazują, że wielokrotne powtarzanie w wyobraźni konsumpcji danego jedzenia, prowadzi do jego habituacji – tłumaczy Morewedeg. Pojęcie habituacji nie jest niczym nowym w psychologii i oznacza, że w efekcie częstej ekspozycji na bodziec, reakcje fizjologiczne i behawioralne w momencie jego pojawienia się, są coraz słabsze. Właśnie dlatego pierwszy kęs zawsze smakuje najlepiej, ponieważ z każdym kolejnym powoli zaczynamy przyzwyczajać się do smaku nowej potrawy.

Uczestnicy naszych eksperymentów jedli mniej, ponieważ ich pragnienie jedzenia zmniejszyło się, mimo tego, że nadal oceniali je jako smaczne – podsumowuje Morewedeg. Są to więc pierwsze dowody na to, że myślenie o jedzeniu może prowadzić do jego habituacji i chociaż nie możemy obiecać, że technika ta gwarantuje spadek wagi i zmniejszenie spożywanych posiłków, wszystko wskazuje na to, że warto ją wypróbować.

Konrad Bocian http://badania.net/uniwersalny-sposob-na-zmniejszenie-apetytu/

badania.net

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  apetyt,  obżarstwo,  jedzenie, 

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

  • Komentarz od: ~sQtumH gsyaldadfpgr, [url=http://brrsjtyvnzui.com/]brrsjtyvnzui[/url], [link=http://frcdddffvgex.com/]frcdddffvgex[/link], http://urnkaqodtjct.com/   zgłoś nadużycie  

    sQtumH gsyaldadfpgr, [url=http://brrsjtyvnzui.com/]brrsjtyvnzui[/url], [link=http://frcdddffvgex.com/]frcdddffvgex[/link], http://urnkaqodtjct.com/

  • Komentarz od: ~seo plugin   zgłoś nadużycie  

    Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is is missing a few factors, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword....wait there's even more Now what if i told you there was a simple Wordpress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That's right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. Seo Plugin seo plugin http://www.SeoOptimizedRankings.com/

  • Komentarz od: ~EwlinaSOBALA, Wwa   zgłoś nadużycie  

    GŁÓD. ODŻYWIANIE. ♥♥♥♥♥ BH.30. MOTTO: STABILNY POZIOM CUKRU WE KRWI PRZEZ 24H. ***** 1. PODJADANIE W NOCY LUB PODCZAS DNIA TO ZAWSZE JEST Z GŁODU, KTÓRY ODCZUWAMY WTEDY: Gdy poziom cukru we krwi spada. Podwyższamy go zatem; dużą oczywiście proporcjonalną ilością tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU; czyli naszym ludzkim paliwem, a więc GLUKOZĄ NATURALNĄ. Głód u człowieka to czerwona lampka w samochodzie pokazująca, że paliwo się kończy. Zatankuj i Ty. Musisz podnosić sobie poziom cukru szybko, w kategoriach dozwolonych i utrzymać długo, wtedy nie czujesz głodu. 2. ŁAKNIENIE, STAN PUSTKI W ŻOŁĄDKU, TZW. SSANIE: Odczuwamy także wówczas, gdy do pustego żołądka (np. 2 godziny przed obiadem) wydziela się sok trawienny (kwas solny). Neutralizujemy go skutecznie zasadotwórczym sokiem z cytryny (np. dodając do herbaty). Eliminujemy wynikowo, również i to źródło odczuwania głodu. TAK UŁOŻYŁA TO PRZYRODA PLANETY O NAZWIE ZIEMIA. JEŚLI KTOŚ MÓWI INACZEJ: Nawet ten z tytułami to zwyczajnie powinien sobie wykonać najprostsze badania, a wtedy dostrzeże, iż przyroda naszej planety jest jedna i finalnie tworzy logiczną perfekcję. Ułożone są zatem przez przyrodę wszelkie zależności pierwiastkowe, czyli żywieniowe również. Problem jedynie jest z identyfikacją ewolucyjnych dokonań naszej przyrody, bo to można zrealizować jedynie poprzez wykonanie setek elementarnych badań laboratoryjnych. Ten kto je wykona dopiero może mówić: realną prawdę. POCZYTAJ, ZAPOZNAJ SIĘ TO WYSTARCZA: Jednak koniecznie pamiętaj o CHLEBIE TYPU KR-IRL, ponieważ to on głównie utrzymuje poziom cukru w stabilnej strefie, czyli nie odczuwasz głodu. TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, NADCIŚNIENIA, MIAŻDŻYCY, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2: Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco i antycukrzycowo sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. ***** KOD 7 TJ. BIAŁKA, TŁUSZCZE, WĘGLOWODANY, WITAMINY, SKŁADNIKI MINERALNE, BŁONNIK, WODA: Wymienione substancje są niezbędne do tego, by nasz organizm funkcjonował prawidłowo, komórki odpowiednio się tworzyły i regenerowały, w przeciwnym bowiem razie nowo powstające, są coraz gorszej jakości, w wyniku czego dochodzi najpierw do dolegliwości, następnie do rozlicznych chorób, szybkiej starości, aż w końcu do przedwczesnej śmierci. Długość życia komórek jest zróżnicowana np. leukocyty (białe krwinki) żyją około 10 dni, niektóre kubki smakowe na języku tylko kilka godzin, komórki mięśni kilka miesięcy, a komórki kości żyją aż 7-8 lat. W naszym organizmie następuje ciągły proces odnawiania się, czyli odbudowy. Aby mógł on przebiegać racjonalnie, musi być dostarczony materiał do budowy tychże komórek. Materiałem są oczywiście związki pokarmowe i składniki odżywcze, pozyskiwane przez nasz organizm wraz ze zjadanym pożywieniem. CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA: 80% Energii (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach ludzkość (7 mld), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego produktu żywieniowego. W ODŻYWIANIU PODSTAWOWYM ZAŁOŻENIEM JEST TO CO JEMY, A NIE O KTÓREJ GODZINIE I W JAKICH PORCJACH: Organizm zakodowany jest genetycznie tak, aby oddziaływać na spożyty produkt żywnościowy adekwatnie co do składu tego produktu i wobec którego poszczególne narządy organizmu wykonują; zaprogramowane ewolucyjnym życiem na Ziemi reakcje (wyuczone przez miliony lat). Nieistotnym czynnikiem jest godzina, a pomniejszym ilość spożywanego pokarmu: liczy się zawsze skład pierwiastkowy „produktu” zjedzonego przez człowieka. Wszystkie czynniki inne niż skład mają znaczenia drugorzędne i można je nawet wstępnie pominąć. P. S. Pora spożywania posiłków nie jest istotna, a ich objętość powinna być uzależniona od indywidualnych potrzeb organizmu. KONKLUZJA FINALNA: Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW. Książka, pt. PORADNIK ŻYWIENIOWY CZŁOWIEKA W XXI WIEKU. ***** Wydanie (3): zaktualizowane i uzupełnione. Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL.

Powrót