Reklama:

 1. Ogórek. Pełen witamin, składników mineralnych, w dodatku niskokaloryczny - dostarczysz ciału tylko 15kcal w kubku wypełnionym tym pysznym warzywem. Wysoka zawartość wody utrzymuje na dłużej uczucie sytości, dodatkowo jest bogaty w witaminę K, C, potas i krzemionkę.

2. Pieczarki. Holenderscy naukowcy udowodnili. że kiedy organizm trawi grzyby produkuje substancje, które walczą z chorobami nowotworowymi. 100 gram pieczarek to 22 kcal, ale aby organizm trawiąc je, spala 30. 

3. Grejpfrut. Nie jest to owoc należący do tych niskokalorycznych, ale zawiera bardzo cenny przeciwutleniacz, który oczyszcza wątrobę i pobudza ją do rozkładu tłuszczy  - naringinę. 

4. Brokuły. Zawierają tylko 25kcal w porcji, która zmieści się w szklance. Dodatkowo zawierają witaminę C, błonnik, chronią przed nowotworem jelita grubego.

5. Seler. Jedna łodyga selera to zaledwie 3 kalorie, a już kubek tego warzywa pokrywa 1/3 dziennego zapotrzebowania na witaminy A i K, kwas foliowy, błonnik i potas.

6. Owoce cytrusowe takie jak pomarańcze, mandarynki czy cytryny. Badania opublikowane na łamach  American Journal of Clinical Nutrition mówią, że osoby jedzące więcej owoców cytrusowych mają mniejszy obwód talii i bioder - ze względu na ogromną ilość antyoksydantów, które dostarczają ciału w tych produktach. Dodatkowo osoby te spalają o 25% więcej tłuszczu podczas wysiłku fizycznego. 

7. Zielone warzywa liściaste są najmniej kaloryczne ze wszystkich przekąsek, które powinnaś włączyć do swojego menu. Rzeżucha, szpinak, jarmuż - są napakowane przeciwutleniaczami i witaminami. Wiele z nich chroni przed chorobami nowotworowymi, osteoporozą czy chorobami serca.

8. Truskawki. Jedna filiżanka truskawek zapewnia nam 100% dziennego, zalecanego spożycia witaminy C. Truskawki to również jeden z najbogatszych w antyoksydanty owoców. 

9. Ostre papryczki. Przede wszystkim zawierają kapsaicynę - substancję pomagającą spalić kalorie. 100 gram papryczek to 30 kcal. 

10. Szparagi. Pół szklanki tego warzywa to zaledwie 20 kcal. Działają moczopędnie i wypłukują nadmiar wody z organizmu. Asparagina zawarta w szparagach pomaga rozbijać komórki tłuszczowe, dzięki czemu zmniejsza się masa naszego ciała. 

11. Morele. Są również pełne beta-karotenu, chronią wzrok i walczą z chorobami serca. 

12. Arbuz. Pomimo tego, że arbuz jest naturalnie bardzo słodkim produktem, jest również niskokaloryczny. Wysoka zawartość argininy w tym owocu wspomaga utratę wagi. Kubek arbuza to 80kcal. 

13. Jabłka. Średniej wielkości jabłko to około 100kcal, ale podczas jego trawienia organizm zużywa 120kcal. Owoce zawierają również pektynę - błonnik, który przyspiesza matabolizm.

14. Cukinia. W 100 gramach tego warzywa znajduje się zaledwie 17 kalorii. Mangan w cukinii wspomaga proces trawienia tłuszczów, glukozy i węglowodanów w organizmie. 

15. Buraki. Oprócz niskiej kaloryczności buraki zawierają betalainę, która zapobiega przedwczesnemu starzeniu się. 

 

Powrót
Reklama:

 1. Ogórek. Pełen witamin, składników mineralnych, w dodatku niskokaloryczny - dostarczysz ciału tylko 15kcal w kubku wypełnionym tym pysznym warzywem. Wysoka zawartość wody utrzymuje na dłużej uczucie sytości, dodatkowo jest bogaty w witaminę K, C, potas i krzemionkę.

2. Pieczarki. Holenderscy naukowcy udowodnili. że kiedy organizm trawi grzyby produkuje substancje, które walczą z chorobami nowotworowymi. 100 gram pieczarek to 22 kcal, ale aby organizm trawiąc je, spala 30. 

3. Grejpfrut. Nie jest to owoc należący do tych niskokalorycznych, ale zawiera bardzo cenny przeciwutleniacz, który oczyszcza wątrobę i pobudza ją do rozkładu tłuszczy  - naringinę. 

4. Brokuły. Zawierają tylko 25kcal w porcji, która zmieści się w szklance. Dodatkowo zawierają witaminę C, błonnik, chronią przed nowotworem jelita grubego.

5. Seler. Jedna łodyga selera to zaledwie 3 kalorie, a już kubek tego warzywa pokrywa 1/3 dziennego zapotrzebowania na witaminy A i K, kwas foliowy, błonnik i potas.

6. Owoce cytrusowe takie jak pomarańcze, mandarynki czy cytryny. Badania opublikowane na łamach  American Journal of Clinical Nutrition mówią, że osoby jedzące więcej owoców cytrusowych mają mniejszy obwód talii i bioder - ze względu na ogromną ilość antyoksydantów, które dostarczają ciału w tych produktach. Dodatkowo osoby te spalają o 25% więcej tłuszczu podczas wysiłku fizycznego. 

7. Zielone warzywa liściaste są najmniej kaloryczne ze wszystkich przekąsek, które powinnaś włączyć do swojego menu. Rzeżucha, szpinak, jarmuż - są napakowane przeciwutleniaczami i witaminami. Wiele z nich chroni przed chorobami nowotworowymi, osteoporozą czy chorobami serca.

8. Truskawki. Jedna filiżanka truskawek zapewnia nam 100% dziennego, zalecanego spożycia witaminy C. Truskawki to również jeden z najbogatszych w antyoksydanty owoców. 

9. Ostre papryczki. Przede wszystkim zawierają kapsaicynę - substancję pomagającą spalić kalorie. 100 gram papryczek to 30 kcal. 

10. Szparagi. Pół szklanki tego warzywa to zaledwie 20 kcal. Działają moczopędnie i wypłukują nadmiar wody z organizmu. Asparagina zawarta w szparagach pomaga rozbijać komórki tłuszczowe, dzięki czemu zmniejsza się masa naszego ciała. 

11. Morele. Są również pełne beta-karotenu, chronią wzrok i walczą z chorobami serca. 

12. Arbuz. Pomimo tego, że arbuz jest naturalnie bardzo słodkim produktem, jest również niskokaloryczny. Wysoka zawartość argininy w tym owocu wspomaga utratę wagi. Kubek arbuza to 80kcal. 

13. Jabłka. Średniej wielkości jabłko to około 100kcal, ale podczas jego trawienia organizm zużywa 120kcal. Owoce zawierają również pektynę - błonnik, który przyspiesza matabolizm.

14. Cukinia. W 100 gramach tego warzywa znajduje się zaledwie 17 kalorii. Mangan w cukinii wspomaga proces trawienia tłuszczów, glukozy i węglowodanów w organizmie. 

15. Buraki. Oprócz niskiej kaloryczności buraki zawierają betalainę, która zapobiega przedwczesnemu starzeniu się. 

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  zdrowie,  owoce,  warzywa, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót