Reklama:

Spirulina należy do alg morskich, ma piękny ciemnozielony kolor i jest zaliczana do produktów z grupy "SUPER FOOD". Dostępną prawie w każdym sklepie ze zdrową żywnością spirulinę, możesz kupić w postaci tabletek lub proszku.  Świat zwariował na jej punkcie, ale biorąc pod uwagę bezcenne dla naszego organizmu właściwości jakie wykazuje- nie można się temu dziwić. 

 

Spirulina zawiera więcej beta-karotenu niż jakikolwiek inny produkt spożywczy. Badania dowdzą, że produkty bogate w ten składnik, skutecznie chronią nasz organizm przed chorobami nowotworowymi, a spirulina zawiera go 10 razy więcej niż marchewka. 

Spirulina dzięki zawartości przeciwutleniaczy, chroni wątrobę zwalczając wolne rodniki mogące uszkodzić jej tkanki. Pomaga usuwać z niej toksyny i metale ciężkie. Działa regenerująco, niweluje szkodliwe skutki picia alkoholu czy spożywania nadmiernej ilości niezdrowych tłuszczów.

Jest bogatym źródłem żelaza. Żelazo w spirulinie jest lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż to, dostarczane np. w postaci suplementów diety. Zaledwie 10 gramów spiruliny pokrywa 70% naszego dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. 

Skutecznie radzi sobie z alergiami. Jest bardzo skutecznym, naturalnym środkiem blokującym wydzielanie histaminy w organizmie. Wystarczą zaledwie 2 gramy spiruliny dziennie, aby pozbyć się kataru, problemu z zatokami, kichania czy innych objawów sezonowych alergii. 

Jest rośliną o najwyższej zawartości witaminy B-12. Narażeni na jej niedobór weganie i wegetarianie włączają spirulinę bardzo często do swojego menu. 

Jest niezbędnym składnikiem diety sportowców - zwiększa wytrzymałość , podnosi odporność i zmniejsza uczucie głodu podczas wyczerpujących treningów.

Spirulina składa się w 60-65% z białka. Fasola zaledwie w 11%. Białko w niej występujące jest znacznie lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż białko zwierzęce i zawiera 21 niezbędnych aminokwasów, których nasz organizm potrzebuje do utrzymania optymalnego stanu zdrowia. Pół szklanki spiruliny to 32 gramy białka. 

Zawiera cenne nienasycone kwasy tłuszczowe

Utrzymuje prawidłowy poziom cukru we krwi

Poprawia trawienie i utrzymuje w zdrowiu jelita.

Ułatwia oddychanie osobom chorym na astmę. 

Badania opublikowane w Experimental Neurology dotyczące żywności bogatej w antyoksydanty udowodniły, że spirulina pozwala utrzymać prawidłową pracę mózgu, a nawet działa pozytywnie podczas jego regeneracji po przebyciu takich chorób neurologicznych jak udar czy związana z wiekiem utrata pamięci.

Zobacz, jak szybko zrobić koktajl z dodatkiem spiruliny w proszku. Wystarczy mleko i banany!

 

Powrót
Reklama:

Spirulina należy do alg morskich, ma piękny ciemnozielony kolor i jest zaliczana do produktów z grupy "SUPER FOOD". Dostępną prawie w każdym sklepie ze zdrową żywnością spirulinę, możesz kupić w postaci tabletek lub proszku.  Świat zwariował na jej punkcie, ale biorąc pod uwagę bezcenne dla naszego organizmu właściwości jakie wykazuje- nie można się temu dziwić. 

 

Spirulina zawiera więcej beta-karotenu niż jakikolwiek inny produkt spożywczy. Badania dowdzą, że produkty bogate w ten składnik, skutecznie chronią nasz organizm przed chorobami nowotworowymi, a spirulina zawiera go 10 razy więcej niż marchewka. 

Spirulina dzięki zawartości przeciwutleniaczy, chroni wątrobę zwalczając wolne rodniki mogące uszkodzić jej tkanki. Pomaga usuwać z niej toksyny i metale ciężkie. Działa regenerująco, niweluje szkodliwe skutki picia alkoholu czy spożywania nadmiernej ilości niezdrowych tłuszczów.

Jest bogatym źródłem żelaza. Żelazo w spirulinie jest lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż to, dostarczane np. w postaci suplementów diety. Zaledwie 10 gramów spiruliny pokrywa 70% naszego dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. 

Skutecznie radzi sobie z alergiami. Jest bardzo skutecznym, naturalnym środkiem blokującym wydzielanie histaminy w organizmie. Wystarczą zaledwie 2 gramy spiruliny dziennie, aby pozbyć się kataru, problemu z zatokami, kichania czy innych objawów sezonowych alergii. 

Jest rośliną o najwyższej zawartości witaminy B-12. Narażeni na jej niedobór weganie i wegetarianie włączają spirulinę bardzo często do swojego menu. 

Jest niezbędnym składnikiem diety sportowców - zwiększa wytrzymałość , podnosi odporność i zmniejsza uczucie głodu podczas wyczerpujących treningów.

Spirulina składa się w 60-65% z białka. Fasola zaledwie w 11%. Białko w niej występujące jest znacznie lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż białko zwierzęce i zawiera 21 niezbędnych aminokwasów, których nasz organizm potrzebuje do utrzymania optymalnego stanu zdrowia. Pół szklanki spiruliny to 32 gramy białka. 

Zawiera cenne nienasycone kwasy tłuszczowe

Utrzymuje prawidłowy poziom cukru we krwi

Poprawia trawienie i utrzymuje w zdrowiu jelita.

Ułatwia oddychanie osobom chorym na astmę. 

Badania opublikowane w Experimental Neurology dotyczące żywności bogatej w antyoksydanty udowodniły, że spirulina pozwala utrzymać prawidłową pracę mózgu, a nawet działa pozytywnie podczas jego regeneracji po przebyciu takich chorób neurologicznych jak udar czy związana z wiekiem utrata pamięci.

Zobacz, jak szybko zrobić koktajl z dodatkiem spiruliny w proszku. Wystarczy mleko i banany!

 

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

dieta,  zdrowie,  przepisy,  spirulina, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót