Reklama:
Reklama:

Migdały w ciemnej czekoladzie. Regularne spożywanie czekolady znacznie obniża poziom hormonu stresu w naszym organizmie. Migdały z kolei są bogate w białka zwiększające energię i kwasy tłuszczowe nienasycone, które wykazują działania antydepresyjne. 

Zielone warzywa liściaste. Zawierają mnóstwo magnezu, który działa rozluźniająco na twoje mięśnie.

Tłuste ryby. Olej rybny zawiera niezbędne kwasy tłuszczowe, które pobudzają wydzielanie serotoniny tzw. hormonu szczęścia w naszym mózgu. Hormon ten sprawia, że czujemy się lepiej oraz lepiej radzimy sobie ze stresem.

Maliny. Są niskokaloryczne, a w dodatku pełne antystresowych antyoksydantów, przeciwutleniaczy i witaminy C. Jeśli zależy ci na bardziej sycącym posiłku dodaj maliny do jogurtu greckiego.

Awokado i banany. Zamiast w nerwowych sytuacjach sięgać po kubełek lodów wybierz awokado lub bananowy smoothie. Zazwyczaj kiedy myślimy o produktach zawierających wysoką dawkę potasu (który pomaga unormować wysokie ciśnienie krwi)- myślimy o bananach. Warto jednak pamiętać, że również awokado zawierają dużą dawkę potasu, która pozwala obniżyć poziom stresu.

Seler naciowy. Posiada wysoki poziom potasu oraz witamin C, B1 i E, które są niezbędnymi składnikami odżywczymi pozwalającymi na obniżenie poziomu stresu. 

Drożdże. Są bogate w białka oraz witaminy z grupy B. Jeśli jesteś zestresowana postaraj się jeść drożdże trzy razy dziennie. Pierwszą łyżeczkę spożywaj już podczas śniadania przez pierwszy miesiąc stosowania kuracji. Przez kolejne trzy miesiące rozpuszczaj łyżeczkę drożdży w posiłkach np. w zupach lub soku pomarańczowym, który zawiera mnóstwo witaminy C - kwas w soku pomoże jeszcze lepiej przyswoić białko zawarte w drożdżach - to doskonały antystresowy napój.

Jagody Acai. Są znacznie bogatsze w składniki łagodzące stres niż borówki czy maliny.

Szparagi. Depresja, nerwowość czy ogólne rozdrażnienie powiązane ze stresem to również wynik niskiego poziomu kwasu foliowego w organizmie. Jeden kubek szparagów pokrywa aż 1/3 dziennego zapotrzebowania na ten cenny składnik. Postaraj się jeść je jak najczęściej.

Indyk. Czy zauważyłaś, że po zjedzeniu porcji indyka czujesz się lekko senna? Indyk zawiera tryptofan - aminokwas którego organizm człowieka nie jest w stanie wytworzyć, dostarczony jednak wraz z posiłkiem wysyła impuls do mózgu pozwalający na uwolnienie serotoniny, która redukuje stres i polepsza samopoczucie.

Orzechy nerkowca. Według dr Andrew Saula, eksperta w filmie "Jedzenie ma znaczenie" - dwie garście orzechów nerkowca wykazują podobne działanie terapeutyczne co prozak. Orzechy nerkowca są jednym z najlepszych źródeł tryptofanu.

Chmiel. Gorzkie zioła chmielu zawarte w piwie wykazują właściwości uspokajające. Chmiel podobnie jak inne zioło - waleriana są stosowane przy naturalnych kuracjach leczących zaburzenia snu. 

 

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  stres, 

Podobne artykuły:

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót