Reklama:

Bo praktycznie wszystkie owoce zawierają bardzo dużo fruktozy. A jest ona tak samo kaloryczna jak glukoza, w 1 jej gramie są aż 4 kcal. Co prawda w porównaniu z innymi węglowodanami, fruktoza nie powoduje znacznego wzrostu stężenia glukozy we krwi. Jej indeks glikemiczny wynosi zaledwie 20. A to oznacza, że jest bardziej korzystna niż inny rodzaj cukru.

 

Fruktoza ma jednak podstawową wadę. Jest to sposób jej metabolizowania. Niestety metabolizm fruktozy odbywa się z pominięciem systemu regulującego odczuwanie głodu i sytości.
Hormony sygnalizujące, że już nie jesteśmy głodne nie biorą udziału w tym procesie, tak więc nawet duże dawki fruktozy nie są w stanie zaspokoić poczucia głodu. Tak więc fruktoza spożywana w dużych ilościach może w konsekwencji powodować zwiększenie ilości zjadanego pokarmu, a co za tym idzie, przybieranie na wadze.

 

Dlatego wiele diet odchudzających absolutnie wykreśla wszelkie owoce z listy spożywanych pokarmów. Jeszcze gorsze są soki, które często bywają dodatkowo dosładzane. Uważajcie też na gotowe wyroby, bo fruktozę dodaje się jako słodzik do różnego rodzaju produktów.

Powrót
Reklama:

Bo praktycznie wszystkie owoce zawierają bardzo dużo fruktozy. A jest ona tak samo kaloryczna jak glukoza, w 1 jej gramie są aż 4 kcal. Co prawda w porównaniu z innymi węglowodanami, fruktoza nie powoduje znacznego wzrostu stężenia glukozy we krwi. Jej indeks glikemiczny wynosi zaledwie 20. A to oznacza, że jest bardziej korzystna niż inny rodzaj cukru.

 

Fruktoza ma jednak podstawową wadę. Jest to sposób jej metabolizowania. Niestety metabolizm fruktozy odbywa się z pominięciem systemu regulującego odczuwanie głodu i sytości.
Hormony sygnalizujące, że już nie jesteśmy głodne nie biorą udziału w tym procesie, tak więc nawet duże dawki fruktozy nie są w stanie zaspokoić poczucia głodu. Tak więc fruktoza spożywana w dużych ilościach może w konsekwencji powodować zwiększenie ilości zjadanego pokarmu, a co za tym idzie, przybieranie na wadze.

 

Dlatego wiele diet odchudzających absolutnie wykreśla wszelkie owoce z listy spożywanych pokarmów. Jeszcze gorsze są soki, które często bywają dodatkowo dosładzane. Uważajcie też na gotowe wyroby, bo fruktozę dodaje się jako słodzik do różnego rodzaju produktów.

loading...

Podobne artykuły:

Tagi:

odchudzanie,  dieta,  owoce,  soki, 

Zostaw komentarz:

    Brak komentarzy
Powrót